פרסום בפייסבוק לצלמים: 8 צעדים לגיוס לקוחות אידיאלים לעסק שלך

הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי, ולענות דווקא לאלו מכם הרוצים לדעת קצת יותר על איך לקחת את הכישרון שלכם מספר צעדים קדימה ולהתחיל להביא לקוחות שישלמו עבור הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות.

מכיוון שאינני מגיע מתחום השיווק, וקטונתי מלכתוב את הפוסט הזה בעצמי, פניתי לארתור איפרימוב שלפני הכל הוא חבר טוב ושותף גדול לעשייה שלי, ואחרי הכל – הוא איש שיווק המתמחה בכל מה שקשור לפרסום באינטרנט.

אנחנו עובדים יחד כבר 3 שנים, כאשר אין צעד שיווקי שאני עושה מבלי להתייעץ איתו. מאחוריו ניסיון רב בעבודה עם צלמים מתחומים שונים, ולכן כשחשבתי על פוסט כזה מיד פניתי אליו.

והוא, כמובן, לא סרב..

אז אחרי ששמעתם את מה שיש לי לומר, אני מעביר כרגע את העט לארתור שמעכשיו יהיה אתכם וינעים את זמנכם.

קריאה מהנה 🙂

.

אחת הדרכים המהירות ביותר לגיוס לקוחות לכמעט כל עסק היא על ידי פרסום ממומן באינטרנט, מה שמוכר גם כמודל פרסום Pay Per Click (תשלום לפי הקלקה).

פייסבוק היא פלטפורמה מושלמת לפרסום, עם למעלה מ-4 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש במדינת ישראל, ובעזרתה ניתן לגייס אינספור לקוחות לעסק שלכם.

כמובן רק אם לומדים איך לעשות את זה כמו שצריך…

רוב הצלמים (וגם בעלי עסקים אחרים) נכשלים בפרסום בפייסבוק.

אחת הסיבות לכך היא כי הם מתייחסים אך ורק לצד הטכני של התחום. בדיוק כמו בתחום הצילום, לא מספיק שתכירו את הפן הטכני בלבד על מנת לצלם תמונות טובות, אלא תצטרכו גם (ובעיקר) לפתח את החוש האמנותי.

אם אני מכיר את ההגדרות של המצלמה ויודע להקליק על הכפתור, זה ממש לא יספיק כדי שיצאו לי תמונות טובות.

מה עם הקומפוזיציה?

מה עם ההבנה בתאורה?

מה עם עוד אלף ואחת דברים?

טוב, אני חושב שבתחום הצילום אתם מבינים הרבה יותר ממני 🙂

מה שהיה חשוב לי להעביר זה שבדיוק כמו בצילום, כך גם בפרסום יש המון דברים שהם הרבה מעבר לפן הטכני והם חשובים לא פחות (ואת האמת אפילו הרבה יותר).

בפוסט הזה אחשוף בפניכם דרך לגיוס לקוחות לעסק שלכם באמצעות פרסום נכון בפייסבוק. אעשה הדגמה חיה ואחשוף נתונים של מסע פרסום אמיתי שעשינו בספייסי צלמים.

חשוב לי לציין שיש המון דרכים לגיוס לקוחות מפייסבוק. כל אחת שונה מהשנייה, וכמובן שלא ניתן ללמד את כולם בפוסט אחד. זאת גם לא המטרה שלי…

המטרה של הפוסט הזה היא לתת לכם כלים פרקטיים שבאמצעותם תוכלו להקים מסע פרסום מוצלח בפייסבוק ולהביא את הלקוח הראשון לעסק שלכם עוד היום.

אז בואו נתחיל…

הגדרת יעדים ומדדי הצלחה

אחד מהיתרונות של השיווק באינטרנט על פני השיווק המסורתי הוא שבאינטרנט הכל מדיד, וקל יותר להבין מהן התוצאות שאנחנו מקבלים ומה התועלת שהפרסום מביא לעסק.

אני רואה הרבה צלמים שפשוט עושים קידום ממומן לפוסט סתמי עם תמונות שהם מעלים לדף העסקי שלהם בפייסבוק ואז מתלהבים מזה שהם קיבלו כמה מאות לייקים.

כשהם באים להתייעץ איתי, אז השיחה שלנו בדרך כלל נראית כך:

צלם: קידמתי פוסט בפייסבוק וקיבלתי 180 לייקים. זה טוב?

אני: מה הייתה המטרה של הפרסום?

צלם: להביא לקוחות שיסגרו אותי.

אני: הפוסט שקידמת הביא לך לקוחות?

צלם: לא.

אני: אז 180 לייקים זה טוב?

התשובה היא ברורה…

עם כל הכבוד ללייקים על הפוסט, הם לא ישלמו את החשבונות שלכם 🙂

אף אחד מאיתנו לא פתח את העסק שלו בשביל הלייקים, אלא בשביל הפרנסה.

כמובן שתמיד אפשר להגיד שזו חשיפה ומיתוג לעסק, אבל כשאתה בעל עסק קטן, כל שקל שאתה משקיע בפרסום צריך להחזיר את עצמו עם תוספת של רווח.

בשפה המקצועית זה נקרא החזר השקעה חיובי.

זו דוגמא להצבת יעדים נכונה שעל פיהם ניתן למדוד את ההצלחה של הפרסום:

  • אני רוצה לקבל 50 פניות (לידים) מזוגות שמתעניינים בצילום חתונה בהשקעה של 3000 ש”ח בפרסום.
  • אני רוצה 10 זוגות שיסגרו אותי כצלם לחתונה שלהם בעלות של עד 500 ש”ח לסגירה.
  • אני רוצה 20 פניות ממעצבי אופנה שצריכים צלם לצילום ההפקה שלהם בעלות של עד 80 ש”ח לפניה.

וכדו’

אם אתם רוצים ללמוד לעומק איך מודדים הצלחה בשיווק דיגיטלי, אני ממליץ לכם לקרוא את הפוסט בבלוג של אורטל דיגיטל שהוא ממש מקיף את הנושא. הנה הקישור למעבר לפוסט המלא

משפך שיווקי – מהו ולמה צריך אותו?

משפך שיווקי זהו מסלול שהלקוח הפוטנציאלי עובר עד שהוא הופך ללקוח משלם. בעצם מדובר בכל הדרך שהלקוח עובר החל מהחשיפה הראשונה אליכם ועד שהוא מוציא את הארנק בשביל לשלם לכם, ואף אחרי זה לשלב שהוא כותב עליכם המלצה בפייסבוק וממליץ לחברים שלו וחוזר אליכם שוב ושוב.

ריאן דייס (Ryan Deiss), מנכ״ל ומייסד של חברת Digital Marketer נותן דוגמא מעולה בהרצאה שלו

הוא מתחיל בשאלה: “האם המשפך פועל באותה צורה ובפונקציה של מערכת יחסים נורמאלית ובריאה?”

ריאן משתף בסיפור האישי שלו בו הוא מספר שמספר שבועות אחרי שהוא התחיל לצאת עם חברה שלו, הוא כבר ידע שהוא רוצה להתחתן איתה, אבל הוא לא אמר לה את זה כי זה היה מלחיץ אותה (וסביר להניח שהיא הייתה בורחת ממנו).

הוא משווה את זה למה שאנחנו עושים עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו:

מחפשים צלם לחתונה? חייגו אלינו עכשיו / מהרו לשריין תאריך

שווה ל…

היי, נעים להכיר! את רוצה להתחתן איתי?

אנחנו תמיד עושים את זה בעסקים שלנו, אנחנו ממהרים ומבקשים מקהל היעד שלנו לרכוש משהו עוד לפני שהם מכירים אותנו בכלל.

נקודה חשובה למחשבה…

פלטפורמת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו בדקות ספורות להקים מסע פרסום לקהל של זוגות מאורסים. מדובר בכל אותם הזוגות שציינו שהם מאורסים על ידי שינוי הסטטוס של מערכת היחסים בפרופיל האישי שלהם.

מערכת הפרסום של פייסבוק ממש מגישה לנו את הקהל על מגש כסף… מה יכול להיות יותר פשוט מזה?

אם כן, אז למה רוב הצלמים שמפרסמים ומוציאים לא מעט כסף כדי לפרסם לקהל הזה (שהוא מאוד תחרותי) עדיין לא מצליחים לגייס לקוחות?

התשובה היא מאוד פשוטה: “הם מציעים נישואין לבחורה בדייט הראשון”.

  • אתה רוצה 10.000 ש”ח על שירותי הצילום שלך ואני בכלל לא מכיר אותך.
  • יש עשרות ומאות צלמים נוספים שמציעים את מה שאתה מציע ומפרסמים בדיוק כמו שאתה מפרסם. מי אתה ובמה אתה שונה?
לא תמיד מומלץ ללכת עם העדר

אגב, הרבה צלמי חתונות שמצליחים לקבל פניות מפרסום בפייסבוק, מתלוננים שהפניות לא איכותיות ושהלקוחות מחפשים רק מחיר זול וכד’.

אז מה לעשות?

להבין וללמוד את המסע שהלקוח הפוטנציאלי שלנו צריך לעבור (Customer Journey)

אלו הם 4 שלבים שהלקוח הפוטנציאלי צריך לעבור איתנו וככה זה עובד במערכת יחסים (מבוסס על הדוגמא שריאן דייס נותן בהרצאה שלו):

  1. מודעות – אני יושב בבית קפה עם חבר ואז קולט בחורה יפה בשולחן ליד. הסתכלנו אחד על השנייה, עכשיו היא מודעת לקיום שלי.
  2. מעורבות – אני לוקח מפית וכותב עליה מחמאה “היי, יש לך עיניים מאוד יפות” ומבקש מהמלצרית למסור לה את זה ולהגיד לה שזה ממני.
  3. הרשמה – אני ניגש לבחורה, אנחנו מדברים קצת ואני מבקש את מספר הטלפון שלה.
  4. המרה – אנחנו מתכתבים ו/או מדברים בטלפון ואני מוכר לה את שירותי הצילום שלי… סתם, סתם 🙂 אני מזמין אותה לדייט.

בוםםם… יש לנו דייט 🙂

משום מה כאן נזכרתי בסרטון פרודיה על סטס אמן פיתוי

אחרי הפסקה הומוריסטית, בואו עכשיו נתרגם את זה לשפה השיווקית.

הנה דוגמא אמיתית של מה שאנחנו עושים בספייסי צלמים

הערה חשובה: התהליך שאנחנו עושים בספייסי צלמים הוא מורכב ובנוי מהרבה שלבים, אתם לא צריכים כל כך הרבה שלבים על ההתחלה. בטח שלא, אם זה מסע הפרסום הראשון שאתם בונים.

מודעות – חשיפה של פוסט בבלוג באתר על ידי מודעה ממומנת בפייסבוק.

בצילום מסך אתם יכולים לראות שהפוסט נחשף ל- 56,012 אנשים ושהיו 9,346 קליקים על הקישור שמוביל לקריאת הפוסט המלא בבלוג. בנוסף אתם יכולים לראות גם נתונים נוספים (כמה לייקים קיבל הפוסט, כמה שיתופים, סה”כ קליקים על הפוסט ועוד…)

מעורבות של א’ – הלקוח הפוטנציאלי (אותו הגולש שהקליק על הקישור) נכנס לקרוא פוסט אינפורמטיבי ואנחנו לא מבקשים ממנו שום דבר בתמורה. לא מדברים ביזנס עדיין… הנה הקישור לפוסט

מעורבות שלב ב’ – אנחנו מציגים מודעות עם הזמנה לצפות בתיק העבודות שלנו באתר רק למי שכבר קרא את הפוסט ועבר את שלב א’. (אסביר בהמשך הפוסט איך עושים את זה).

מעורבות שלב ג’ – אנחנו מציגים מודעות עם הזמנה לקרוא המלצות חמות שקיבלנו מזוגות שכבר נהנו מהשירותים  שלנו, רק למי שכבר עבר את שלב ב’ וצפה בעבודות.

הרשמה – קידום של מודעה ממומנת בפייסבוק שפונה לאלה שכבר קראו את הפוסט, ראו את העבודות ונכנסו להציץ בהמלצות. רק עכשיו אנחנו מזמינים אותם ליצור קשר.

המרה – יצירת קשר טלפוני עם הלקוח הפוטנציאלי, היכרות, מתן הצעת מחיר, ואם הכל מתאים אז תיאום פגישה (הזמנה לדייט).

לקוח פוטנציאלי שפונה אליכם אחרי שהשקיע מהזמן שלו כדי לקרוא את הפוסט שכתבתם, ראה את תיק העבודות שלכם וקיבל חיזוק על ידי כך שהוא קרא מה לקוחות אחרים מספרים עליכם, זה לקוח חם שכבר מכיר אתכם והרבה יותר קל להתקדם איתו לשלב הבא.

שיעורי בית

פשוט תיקחו דף ועט ותרשמו את השלבים שהלקוח האידיאלי שלכם צריך לעבור. תתחילו עם 3 שלבים לכל היותר, אחרת אתם עלולים ללכת לאיבוד עם זה בשלב הביצוע (הפרסום העתידי שתבנו בעקבות מה שרשמתם).

לפי זה אתם הולכים לבנות את מסע הפרסום שלכם.

טוב, רגע לפני שאנחנו יוצאים לדרך, בואו נענה על 3 שאלות:

הערה חשובה: בשום פנים ואופן אל תעשו שום מסע פרסום לפני שיש לכם תשובות חד משמעיות על כל אחת מהשאלות הבאות.

1. מהו השירות שאתם מציעים?

אם אתם באים בראש כזה: “אנחנו מתמחים במתן כל סוגי שירותי הצילום” – צר לי לבאס אתכם אבל זה לא יעבוד.

אתם צריכים לבנות מסע פרסום נפרד לכל שירות.

וזה למה?

  • כי הצרכים של זוג צעיר שעומד לפני החתונה ומחפש צלם לחתונה, אינם זהים לצרכים של מעצב פנים שמחפש צלם אדריכלות ועיצוב פנים שיצלם את הפרויקט שהוא סיים ממש עכשיו.
  • כי הצרכים של מעצב תכשיטים שמחפש צלם שיצלם את הקולקציה החדשה שלו, אינם זהים לצרכים של עורך דין שמחפש צלם שיעשה לו צילומי תדמית לאתר החדש שלו.

וכדו’…

הבנתם את הראש…

אתם יכולים ואין שום בעיה לתת שירותים שונים בתחום הצילום. אתם יכולים להיות צלמי חתונות שגם מתעסקים בצילום אופנה וגם להיות מומחים בצילום תכשיטים.

אבל!!!

אתם לא יכולים לקדם את הכל ביחד באותו מסע הפרסום “תחת קורת גג אחת”.

לצורך ההדגמה בואו ניקח צלם אדריכלות ועיצוב פנים.

מיהו הלקוח האידיאלי שלי?

אם אני צלם אדריכלות ועיצוב פנים אז מהו קהל היעד שלי?

  • מעצבי פנים.
  • חברות / קבלני נדל”ן.

אפשר לכתוב פוסט שלם על איך לאפיין את הלקוח האידיאלי, אך כאן אני עושה את זה באופן מאוד נקודתי ומבלי להיכנס לפרטי פרטים.

אם תרצו ללמוד לעומק איך לעשות מחקר לקוחות וללמוד על קהל היעד שלכם, אני ממליץ לכם לקרוא את הפוסט בבלוג של יזמניק. הנה הקישור לפוסט

מהי ההצעה שלי בשביל הקהל שלי?

כדי לבנות הצעה שבאמת תעניין את הלקוח הפוטנציאלי שלנו, עלינו לדעת “מהן הסיבות האמיתיות שבגללן הלקוח מוכן להשקיע כסף בשירות שלנו?”

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להיכנס לראש של הלקוחות שלכם…

דברו עם הלקוחות שלכם ותשאלו אותם:

  • מה היה חשוב להם כשהם חיפשו צלם?
  • מה שכנע אותם לשכור דווקא את השירותים שלכם על פני המתחרים?
  • מה הם אהבו בעבודה איתכם?
  • האם ולמה הם היו ממליצים עליכם למכרים ולחברים שלהם?

הערה קריטית: אתם אמורים לדבר עם לקוחות שהקשר ביניכם הוא עסקי בלבד. לא חברים שצילמתם ולא קרובי משפחה. מידע בסגנון: סגרתי אותך כי אתה חבר שלי מכיתה א’, לא באמת יעזור לכם בתכנון של הפרסום.

טיפ סופר חשוב: אתם יכולים לקרוא את ההמלצות שהלקוחות כתבו לכם ו/או למתחרים שלכם באתר, בפייסבוק, באתרי המלצות למיניהם וכדו’. ניתן לקבל הרבה מידע מההמלצות ולהבין את הראש של הלקוחות שלכם. אגב, זה טיפ מעולה למי שמתחיל מ-0 ועדיין לא היו לו לקוחות.

בואו נעשה הדגמה חיה…

אם אני צלם אדריכלות ועיצוב פנים שפונה למעצבי פנים, אז המודעה שלי יכולה להיראות ככה:

ישראל ישראלי, צלם אדריכלות ועיצוב פנים מקצועי. מעל 10 שנות ניסיון, מחירים הוגנים ויחס אישי. חייגו עכשיו.

הצעת נישואין על הדייט הראשון, זוכרים?

או, אם הייתי ילד טוב, וקודם כל עשיתי שיעורי בית והבנתי את הצרכים של הלקוחות שלי, ושמעצבי פנים מוכנים לשלם לי כי חשוב להם לבנות תיק עבודות מקצועי ויוקרתי שבאמצעותו הם יוכלו למכור ללקוחות הבאים שלהם, אז המודעה שלי יכולה להיראות כך:

מעצבי פנים יקרים!
כתבנו עבורכם פוסט מיוחד שחושף 10 דוגמאות לצילום פנים שבאמת מוכר. ככה טוענים המעצבים שצילמנו את הפרויקטים שלהם (התמונות של הפרויקטים מוצגות בתוך הפוסט).

בפוסט הזה אנחנו מתייחסים לכל פרויקט שצילמנו, ומסבירים למה צילמנו כל תמונה כמו שצילמנו אותה ואיך לדעתנו זה משפיע ותורם להצגה מוצלחת של הפרויקט בתיק העבודות של המעצבים שאיתם אנחנו עובדים.

למעבר לפוסט המלא לחצו כאן.

וכמובן שמומלץ לצרף תמונה שמושכת את העין וקישור לפוסט (בפייסבוק אפשר לעשות פוסטים בוריאציות שונות).

צילום עיצוב פנים – אביב קורט

הרבה יותר טוב, לא?

מעולה…

אז סוף סוף, אחרי כל ההכנות, אפשר להתחיל להוציא את זה לפועל.

צעד מס’ 1: תקימו עמוד עסקי בפייסבוק.

תנאי הכרחי לפרסום בפייסבוק הוא שיהיה בבעלותכם דף עסקי, בלי זה לא תוכלו להתקדם הלאה. אם עדיין אין לכם דף פייסבוק עסקי ואתם לא יודעים איך לפתוח אחד כזה, אז המדריך הזה בבלוג קידום האתרים של דניאל זריהן יעזור לכם. הנה הקישור למדריך המלא

צעד מס’ 2: תפתחו חשבון פרסום בפייסבוק.

צעד מס’ 3: תיצרו פוסט עם תוכן בעל ערך שיעניין את הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

חשוב מאוד שהתוכן שאתם נותנים יהיה סופר איכותי מכיוון שזה הרושם הראשוני שאתם נותנים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, וכמו שאתם יודעים – אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני.

ישנה אפשרות להעלאת פוסטים שונים ולעשות המון וריאציות שונות. אני לא רוצה לסבך אתכם ולהקשות עליכם במסע הפרסום הראשון שלכם, אז רק אתן דוגמא שמבוססת על מה שעבד ועובד אצלנו בקמפיינים של ספייסי צלמים.

צעד מס’ 4: תגדירו את מסע הפרסום הראשון שלכם.

הערה חשובה: שם חשבון המודעות חייב להיות באנגלית. זהו שם העסק שיופיע על החשבונית שתקבלו מפייסבוק ואם לא תחליפו לאנגלית אז השם יופיע בג’יבריש.

צעד מס’ 5: תגדירו את קהל היעד שלכם.

חלק הזה הוא המורכב והחשוב ביותר בפרסום בפייסבוק.

בסרטון תוכלו לראות דוגמא לבניית מסע פרסום מסוג “מעורבות בפוסט” שפונה לקהל:

  • נשים בגילאי 25+
  • שגרות בישראל
  • שלמדו או לומדות עיצוב פנים
  • שאינן מחוברות לדף העסקי שלי
  • שגולשות מהאפליקציה של פייסבוק בטלפון
  • המודעות יופיעו אך ורק ב news feed של פייסבוק

שימו לב שבצד שמאל מופיע לנו חלון צף עם גודל הקהל שיצרנו שמתעדכן עם כל שינוי שאנחנו עושים.

אם אתם רוצים להצליח בפרסום בפייסבוק, אתם פשוט חייבים להבין איך עובד כל נושא הפילוח בפייסבוק. הפוסט הזה בבלוג של יאן יאנקו יעזור לכם

אם אתם יודעים מיהו הלקוח האידיאלי שלכם, אז רוב הסיכויים שתוכלו להגיע אליו באמצעות פילוח קהלים בפייסבוק.

צעד מס’ 6: תקדמו את התוכן לקהל היעד שלכם.

בשלב הזה יוצרים את המודעה שתוצג בפני הקהל שהגדרתם. תבחרו את הפוסט שיצרתם בדף העסקי שלכם ותאשרו את הקמפיין על ידי לחיצה על הכפתור הירוק “בצע הזמנה”.

הערה חשובה: בפתיחת חשבון פרסום חדש, אחרי הלחיצה על “בצע הזמנה”, פייסבוק תבקש מכם את הפרטים של אמצעי התשלום שלכם (כרטיס אשראי).

צעד מס’ 7: תיצרו רשימות קהלים מותאמים אישית.

מה זה אומר ליצור קהל? אנחנו בעצם יוצרים רשימות של הגולשים על בסיס מה שהם עשו. אפשר ליצור רשימת מבקרים שהיו באתר שלי (מה שאנחנו עשינו בדוגמא עם ספייסי צלמים), אפשר לעשות רשימת אנשים שצפו בסרטון שלי, רשימת אנשים שביקרו בדף העסקי שלי ועוד ועוד…

התחום של יצירת קהלים מותאמים אישית הוא תחום רחב מאוד ויש בו המון אפשרויות (כשתיכנסו למערכת אתם תראו כמה).

ישנם גם אלמנטים מאוד טכניים, כמו הטמעת Pixel (קוד) של פייסבוק באתר שלכם. אם תסתבכו ויהיו לכם שאלות, אני מחכה לענות לכם בתגובות לפוסט הזה.

צעד מס’ 8: תיצרו מסע פרסום שירדוף את הלקוחות (רימרקטינג).

ברגע שכבר יצרתם קהל ו/או קהלים מותאמים אישית, הכל פשוט יחסית. חוזרים על מה שעשינו בצעדים 4 ו-5, בונים מסע פרסום חדש שהיעד שלו זה לפנות לאנשים שכבר קראו את הפוסט שלכם, ובקהלים מותאמים אישית – בוחרים את הקהל שיצרנו.

ככה זה נראה…

כמובן שתצטרכו מודעה אחרת ולא את אותה מודעה שהקהל כבר נחשף אליה, ובנוסף לכך היא צריכה להתאים למה שהכנתם בשיעורי הבית שלכם (3 שלבים שהלקוח שלכם צריך לעבור, זוכרים?).

כמה מילים לסיום…

יכול מאוד להיות שלא תצליחו על הפעם הראשונה וזה בסדר… אל תתייאשו ואל תוותרו כי גם התמונה הראשונה שצילמתם גם לא הייתה יצירת אמנות.

Practice Makes Perfect

כדי להצליח בפרסום בפייסבוק, חייבים להתייחס להלך הרוח (state of mind) בו נמצאים הגולשים.

הרי למה אנחנו נכנסים לפייסבוק?

אנחנו נכנסים לפייסבוק כדי להתעדכן במה שקורה עם החברים שלנו, לשתף את התמונות שצילמנו, לעשות לייקים לתמונות שחברים שלנו העלו, לקרוא תוכן מעניין וכדו’. בעצם אנחנו שם לכל מטרה חברותית ולא במטרה לקנות מוצר או להזמין שירות כלשהו.

לרוב, אם אנחנו צריכים לקנות מוצר או להזמין שירות כאן ועכשיו, אנחנו פונים לגוגל ומחפשים את השירות שמעניין אותנו.

רגע אחד לפני שאתם שואלים מה עם כל הקבוצות בפייסבוק בהן אנשים מבקשים המלצות על צלמים וכו’ (אגב זה קורה היום בהמוווווון קבוצות)? הרי זו גם דרך לגייס לקוחות.
אז כן, יש גם את האופציה הזו ובגלל זה כתבתי ש”לרוב” זו ההתנהגות שלנו. מה שחשוב להבין זה שאין לנו שליטה על מה שקורה בקבוצות. זה תמיד נחמד לקבל המלצות מלקוחות אבל בשורה התחתונה אין לנו שום דרך להשפיע על זה מלבד לתת את השירות הכי טוב שאנחנו יכולים לתת.

כמובן שאתם יכולים לבקש מהלקוחות שלכם לכתוב עליכם המלצות, אבל שוב פעם אין לכם שליטה על זה, ולשבת כל היום ולבדוק בקבוצות האם מישהו העלה פוסט “מחפש צלם” זה לא נורמאלי.

אה… ועוד דבר אחד, עם כל ההשקעה המטורפת שתצטרכו לעשות בשביל לעקוב אחרי כל הפוסטים, עדיין יהיה לכם מאוד קשה לגייס ככה לקוחות.

אם ראיתם את פוסטים מהסוג הזה, אז אתם כבר יודעים על מה מדובר… מישהו מעלה פוסט “היי, אני מחפש צלם ל…” ותוך דקות ספורות יש כבר תגובות עם שמות של 100 צלמים באוויר.

מה הסיכויים? שמתוך 100 הצלמים שהוזכרו בפוסט, יסגרו דווקא אתכם?
אני מאמין בדרכים יותר פרקטיות…

אני מקווה מאוד שהפוסט הזה תרם לכם ואתם תיישמו את מה שלמדתם כאן ותתחילו עוד היום לעבוד על מסע הפרסום הראשון שלכם.

תודה שקראתם עד הסוף ושיהיה לכם המון המון בהצלחה!

נ.ב.

אם יש לכם שאלות, תכתבו לי אותן כאן בתגובות ואני אענה לכם בכיף גדול.

מבטיח לענות לכל אחד באופן אישי…

ארתור איפרימוב
8 תגובות
  1. גילעד הגב

    מודה שלא קראתי את הכל לעומק אבל
    לתשומת ליבכם במספור לקראת סוף הפוסט צעד מס’ 5 מופיע פעמיים

    גילעד

  2. הדס הגב

    פוסט מדוייק ומאד שימושי, המון תודה גם לתומר על הרעיון וגם לארתור על הכתיבה.
    מעניין אותי, האם זה חשוב להוציא את את הגולשים אל מחוץ לפייסבוק לאתר חיצוני של העסק? או שניתן לנהל קמפיין בסגנון שהזכרת גם אם יש לי עמוד עסקי בלבד, שבו יתפרסמו הפוסטים עם הערך האינפורמטיבי?
    ראיתי שיש צלמים שבכלל לא מחזיקים אתר אינטרנט וזה גרם לי לתהות אם שווה להשקיע בכך…
    תודה!

    • ארתור איפרימוב הגב

      היי, הדס.

      בכיף גדול, אני שמח לשמוע שאהבת את הפוסט.

      אפשר לעשות קמפיינים מהסוג הזה גם בלי להוציא את הגולשים אל מחוץ לפייסבוק.

      את יכולה ליצור פוסט ואז לבנות קהל שבנוי מ: כל מי שהפגין מעורבות בדף שלך, כל מי שביקר בדף שלך, אנשים שהראו מעורבות בפוסט או במודעה, אנשים שלחצו על לחצן כלשהו של קריאה לפעולה, אנשים ששלחו הודעה לדף, אנשים ששמרו את הדף שלך או פוסט כלשהו.

      פחות ממליץ על זה כי זה יכניס הרבה אנשים לא רלוונטיים לקהל שלך.

      נכון לעכשיו אין אפשרות ליצור קהל מותאם אישית לגולשים שהייתה להם אינטרקציה עם פוסט מסויים וזה מאוד מגביל ולא נותן את האפשרות לעשות פילוח מדוייק כדי לפרסם אחרי זה רק למי שקרא את הפוסט.

      אם כרגע עדיין אין לך אתר, מה שאת יכולה לעשות זה ליצור פוסטים עם וידאו אינפורמטיבי ואז נפתחות לך אפשרויות נוספות. גם אם יש לך 10 פוסטים עם 10 סרטונים שונים, תוכלי לבנות קהל לכל פוסט בנפרד ואף לקבוע שאת מעוניינת בקהל שצפו בלפחות 3 שניות, 10 שניות, 25%, 50%, 75% או 95% מהוידאו שלך.

      ככה כן תוכלי לבנות קהל איכותי.

      אם את רוצה להגיש תוכן טקסטואלי ללקוחות הפוטנציאלים שלך ואין לך אפשרות לשנות כיוון לוידאו אז הדרך היחידה היא לבנות אתר עם בלוג כדי שתהיה לך את האפשרות להוציא את הגולשים מחוץ לפייסבוק.

  3. גלעד מלנקי הגב

    מאמר מעולה!
    תודה רבה
    גלעד

  4. tal הגב

    מאמר לעניין, אהבתי את החלק של הרימרקטינג, תודה רבה, למדתי ממך הרבה מאוד.

השארת תגובה

Call Now Buttonvar p_track = "747087127"; varcn_track = "phone"; var ccid_track = "205-259-4311";varmsbcac = "900";
דילוג לתוכן
Send this to a friend