היי, מה שלומכם?
הפעם החלטתי לכתוב על תחום העיסוק העיקרי שלי -צילום חתונות- ולשתף אתכם במספר דרכים שאני נעזר בהם כאשר אני מצלם חתונה אבל חושב כמו צלם רחוב.
בין אם אתם צלמי חתונות מקצועיים ובין אם אתם בתחילת דרככם, הפוסט הזה ייתן לכם מספר רעיונות שימושיים שלקוחים מעולם צילום הרחוב ויעזרו לכם להשתמש בהם בצילומי החתונה שלכם.
צלם רחוב יכול להיות כל אחד אשר ישוטט ברחובות העיר עם מצלמה, במטרה לצלם תמונות מזדמנות שיספרו את הסיפור האנושי היומיומי כפי שהוא מתרחש ברחובות. מצד שני – צלם חתונות הוא בעל מקצוע / אמן שנשכר על ידי לקוחות, וזאת על מנת שיתעד את היום המאושר בחייהם, יספר את הסיפור של הזוג ושל היום המיוחד, וכמובן שילכוד רגעים שישאירו זיכרון מתוק גם עשרות שנים לאחר היום הגדול.
השפה הצילומית האישית שלכם, היא זו שתפריד ביניכם לבין צלם אחר. השפה הזו היא אתם והיא חלק בלתי נפרד מכם, אבל היא זקוקה לטיפול וטיפוח מתמיד, על מנת שיהיה איזשהו גורם דומיננטי בסגנון הצילום שלכם. גם תחרותיות, שינויים בטרנדים קיימים, וציוד חדש, עשויים להשפיע על אופי העבודה שלכם. שמירה על איזון נכון בין העולם הפנימי שלכם לבין ההשפעות החיצוניות של יום החתונה, היא המפתח להצלחה כצלם חתונות טוב.
העצות הבאות מגיעות מהעולם של אמנות צילום הרחוב, והן מתאימות בצורה מושלמת עבור כל צלם חתונות באשר הוא. אם אתם צלמי רחוב טובים, אתם יכולים ללכת לצלם חתונה בביטחון מלא וליצור שם את האמנות שלכם.
תכננו את הרגע
מה שנדרש כדי לצלם תמונות מדהימות של רגעים מכריעים, זה קודם כל לראות אותם לפני שהם מתרחשים. ככל שתראו את הרגע מוקדם יותר, יהיה לרשותם זמן רב יותר לתכנון תמונה וקומפוזיציה שיספרו סיפור.
אני יודע שחלקכם מסתכלים עליי מוזר עכשיו.. הרי, איך אפשר לראות את הרגע לפני שהוא קורה?
על מנת לראות את הרגעים לפני שהם קורים, אתם צריכים להיות עם ראיית 360 מעלות. אתם כל הזמן צריכים להסתכל סביב הנושא שלכם (החתן והכלה), לחפש מסביבם כל הזמן ולא לשים את המיקוד רק עליהם. בדרך זו, אתם תהיו מסוגלים להבחין באלמנטים ואנשים אחרים שיהפכו את הקומפוזיציה שלכם למעניינת יותר ובעלת סיפור.
זה יכול להיות אלמנט דומם המחזק את הקומפוזיציה, ואלו יכולות להיות דמויות מהחיים שלהם (כגון הורים או אחים) שפתאום נכנסים לפריים בהופעה ייצוגית.
אז כמה זמן של תכנון צריך כדי להתכונן לתמונה טובה?
צלם רחוב טוב יכול להסתפק בשתיים או שלש שניות כדי לתכנן תמונה טובה. אם אתם מסתכלים מסביבכם ומתכננים תמיד את התמונה הבאה שלכם, יש לכם סיכוי גדול יותר לתפוס את הרגע המכריע, ולא את השנייה שאחרי.
תרגלו את עצמכם, אתגרו את עצמכם בכוונה תחילה ותנסו להפתיע את עצמכם בכל פעם מחדש באפשרויות העומדות לרשותכם וביכולות שלכם להיות פסיכולוגים של העולם.
תקפיאו ותמרחו את התנועה
הקפאה ומריחת תנועה של עצמים ואנשים הם שני דרכים להוסיף המון רגש ועצמה לתמונות שלכם. האפשרויות האלה הן נכס ייחודי בצילום סטילס, והן חלק בלתי נפרד מהשפה הצילומית. ישנם צלמים שחושבים שתמונות חתונה צריכות להיות חדות ומפוקסות, וכך התוצאות הסופיות שלהם קרובות מאוד לתיעוד מדויק של המציאות ולא מתארות בתיאור פיוטי את הרגע.
יום החתונה מורכב מאינספור רגעים שנמצאים מסביבנו. חלקם דורשים הקפאת תנועה, אך חלקם יהיו פוטוגניים יותר כאשר אנו נוסיף להם מעט תבלינים. אם יש מסביבכם עצמים בתנועה, אז השתמשו בהם על מנת לחזק את הרגע ולהדגיש אותו.
קחו לעצמכם זמן איכות, ותתאמנו ברחוב על מריחה והקפאת תנועה, ועל איך שהם נתפסים בידי הצופה.
תבינו את האור, כך שהוא יעבוד בשבילכם
האור הוא חומר הגלם של הצלם, ויש לו השפעה רבה על התוצר הסופי של התמונות שלנו. לאור יש יכולות רבות להאיר את הנושאים שלנו, והוא יכול להגיע במגוון צורות, בין אם הוא אור טבעי או אור מלאכותי. חקרו את האור ואת הדרכים השונות שלו ליפול על אובייקטים מסוימים, וכמו כן – את הדרך בה הוא נראה בצילומי הרחוב שלכם.
כאשר אתם נמצאים תחת לחץ, והאחריות של יום החתונה משתלטת עליכם, היא יכולה לכבות את המח היצירתי שלכם לזמן מה. במקרה כזה אתם עלולים לראות את יום החתונה כרשימה מתויגת של תמונות ונושאים, ולא של רגעים מכריעים. עם הזמן והניסיון, אתם תתרגלו ללחץ של יום החתונה והוא יתגמד מול קשיים אחרים, אך בכל זאת ישנה דרך אחת שתמיד תחזיר את היצירתיות הביתה, אם זו יצאה החוצה לטיול קצר.
אחת הדרכים שישמרו לכם על מח יצירתי לאורך כל יום החתונה הוא להזכיר לעצמכם כל הזמן לעבוד עם האור, לראות את האור, ולשנות אותו במידת הצורך. אם אתם מצלמים את הכלה מתארגנת, אז הסיטואציה הזו היא הנושא שלכם. עכשיו זה הזמן לחשוב על האור. שינויים בכיוון התאורה, או לחלופין – שינויים בזווית הנושא או בזווית הצילום שלכם, ירגשו אתכם מחדש ויציתו בכם שוב את התשוקה.
היו אחראים ואמינים
בין אם אתם מצלמים רחוב בשביל הכיף, ובין אם אתם מצלמים חתונות בצורה מקצועית, אתם אמורים לישון טוב בלילה. אתם לא צריכים לפרסם תמונות רחוב שעלולות לפגוע ברגשותיהם של אנשים אחרים או לגרום להם נזק. עם זאת, אתם צריכים גם לזכור כי כשאתם מצלמים אנשים ברחוב, אתם מתחייבים לא לפגוע בהם או ברגשותיהם בכל דרך, וכך אתם לא תפחדו בכלל לעשות את האמנות שלכם.
צד נוסף למטבע של אחריות, היא אמינות. כאשר אנשים משלמים לכם כסף כדי שתצלמו את החתונה שלהם, הקפידו להראות להם בפגישה הראשונה אתכם אך ורק תמונות שנוצרו על ידכם, מכיוון שרק התמונות שלכם תייצגנה את הסגנון הצילומי שלכם. בנוסף, אם הסגנון שלכם הוא סגנון צילומי רחוב אז אתם צריכים ליידע את הלקוחות שלכם שזה מה שאתם רוצים לתת להם.
סיכום
יום החתונה הוא יום ארוך שבו אתם מתבקשים לתעד ולהנציח. הזוג בחר בכם בגלל המקצועיות שלכם, היצירתיות שלכם והכישרון שלכם. נצלו את זה כדי להוכיח להם כמה שאתם מקצועיים, יצירתיים וכישרוניים. חפשו את התמונות שלא יהיה ניתן לחזור עליהם שוב. אני קורא להם "תמונות של פעם אחת".. אלו הן התמונות של הרגעים היפים שאין הזדמנות שנייה לצלם אותן.
העבודה כאן היא לא קשה בכלל. ברגע שאתם תפתחו את המיומנות הזו, היא תזרום לכם הכי קליל שבעולם, ובפשטות!
אני מקווה שהפוסט הזה הוציא אתכם עם תובנות בנוגע לצילום שלכם. אם אהבתם אותו, אני אשמח לדעת מזה, אז אני מחכה כבר לתגובות שלכם ממש כאן מתחת לפוסט.
בנוסף – אתם מוזמנים לשתף את הפוסט בשמחה לאלו שגם כן ימצאו בו עניין.
תודה שהייתם איתי,
נתראה בפוסט הבא 🙂
26 תגובות
אהבתי את החיבור לשלט של ילדים בדרך…☺?
תודה רבה, מיטל 🙂
האם זה היה מבויים או מיקרי? (שאלה שהצלם לא יענה עליה כנראה…)
היי דניאל. על איזו תמונה מדובר?
קראתי עשרות כתבות ומאמרים,ההסברים שלך פשוטים ומנומקים.לא נתקלתי בזה
אהבתי
תודה רבה, זמיר. מוזמן כל יום 🙂
אשמח לדעת וללמוד על המאפיינים הטכניים שתה משתמש בצילום חתונות
האם אתה מצלם בעדיפות צמצם או ידנית?
הפלאשים על העמודי סטנד האם הם ישננים ?
איך אתה מצלם בזמן הריקודים ?
היי אבי.
המאפיינים הטכניים הם עניינים שמשתנים כל הזמן. כמו בן שאני מצלם על מצב ידני. כמו כן נעשה גם שימוש בפלאשים חיצוניים במידת הצורך.
תודה.הפוסט מענין מאד
בכיף, יהודה 🙂
מקסים
תודה רבה 🙂
מאד אוהב את הצילומים שלך. יש לך כישרון נדיר.
תודה רבה, דורון 🙂
אהבתי- כרגיל… מוסיף לי המון !!!
תודה רבה, עמוס.
שלום תומר , נהנתי לקרוא את הפוסט , כמו תמיד קצר ולעניין . האמת הייתי שמח לפרוט יתר טכנית ופרקטית כייצד להקיא ולמרוח באותה תמונה . תודה מראש
היי, עמי. תודה רבה 🙂
זה עניין מאוד פשוט. מצד אחד, הזוג סטטי על הספסל. מצד שני, רוכב האופניים נמצא בתנועה. מהירות של 1/60 הספיקה לי כדי למרוח אותו ולהקפיא את הזוג.
תומר שלום,
הכתיבה שלך היא שילוב של מקצועיות, פשטות ורגישות כפי שבאים ליידי ביטוי בתמונות שלך.
יישר כוח.
אבי, תודה רבה לך 🙂
תומר, נפלא , אהבתי את ההסבר , הטיפים נפלאים שחלקם כבר עשיתי בעצמי …להשתדל להכניס את הפן האישי והאינטימי.
תודה רבה, דבורה 🙂
תומר, המאמר הזה שלך- כל כך מדוייק.
הרבה צלמי חתונות מאבדים את הפן האישי ואומנותי.
קל מאוד לברוח מהאומנות ו"רק לתעד".
אני מאוד מחפש את הפן האומנותי- וכבר עושה ניסיונות לייצר לעצמי אותו בצורה מיטבית.
הסבריך הפשוטים והתמונות המלוות- פשוט בהירים ומסבירים טוב כל כך.
הדבר היחיד שהייתי שמח זה לראות עוד
תמונות נוספות והסברים נוספים.
תודה רבה. רעי.
תודה רבה, רעי.
שמח לדעת שאהבת את הפוסט.
לגבי הסברים נוספים – אכתוב על זה עוד.
שיהיה המון המון בהצלחה 🙂
הי, אני מאוד מהנית לקרוא את הפוסטים שלך. חסר לי פוסט בנושא צילום רחוב. אשמח לעצות בנושא, כגון, האם כדאי להתמקם במיקום ספציפי ולחפש סיטואציות מעניינות או האם כדאי להנועע במרחב ולצלם תוך כדי תנועה? איך להימנע ממצבים מביכים מול האנשים המצולמים ואיך להתמודד עם מצבים כאלה במידה שהתרחשו? מהן זכויותיי כצלם רחוב? האם מותר לי לצלם כל מי ומה שבא לי? מהם הגבולות האתיים שלי כצלם רחוב?
אודה למענה על שאלותי ובכלל, יהיה מעניין לקרוא פוסט מפורט בנושא צילום רחוב. תודה.
היי, בטסי.
המון המון תודה. שמח לדעת שאת נהנית מהבלוג.
לגבי הפוסט שביקשת – בהחלט נושא מעניין. אכתוב על זה בקרוב.