לתפוס את הרגע: כך תלכדו את הרגע המכריע

צילום איננו כמו ציור. כאשר אתה מצלם תצלום מתקיימת לשנייה פעולה יצירתית. העין שלך מוכרחה לזהות קומפוזיציה או ביטוי רגשי אותם מזמנים לך החיים, ואתה חייב לדעת מתוך אינטואיציה מתי ללחוץ על המצלמה. זה הוא הרגע בו הצלם יצירתי- אנרי קרטייה ברסון.

צמד המילים “הרגע המכריע” הפך לאחד מהמושגים הבולטים בעולם הצילום בזכות ספרו “הרגע המכריע” שכתב אנרי קרטייה ברסון שנחשב לאחד מגדולי הצלמים במאה שנים האחרונות, ועבודתו נתנה (ועודה נותנת) השראה רבה לצלמים מכל העולם.

קרטייה ברסון התייחס בעבודותיו להיבטים הפחות מוכרים אך אלו שיש בהם משמעות רבה. גישתו הייתה של צלם הצופה מהצד ואינו מתערב כלל במתרחש. לפי תפיסתו של אנרי קרטייה ברסון – בכל מצב ניתן לגלות את אותו שבריר שנייה בו אלמנטים סטטיים ודינמיים מתכנסים אל קומפוזיציה אחת המתמצתת את משמעותה של הסיטואציה כולה.

צילום: אנרי קרטייה ברסון
צילום: אנרי קרטייה ברסון

ב- 7 השנים האחרונות אני מצלם חתונות בסגנון תיעודי. כשהתחלתי עם זה חשבתי שאין דבר פשוט יותר מלראות את הרגע ולתפוס אותו. עם זאת, מהר מאוד הבנתי שכאשר הכנתי את עצמי והגדרתי את המצלמה שלי להגדרות הנכונות לי, הגדלתי את הסיכויים שלי לתפוס תמונות טובות.

חשוב לי לציין שאין כאן איזו נוסחת קסמים שקובעת באופן חד משמעי את החוקים. לפעמים זה באמת עניין של מזל (להיות במקום הנכון ובזמן הנכון) ומהירות תגובה של הצלם אך לעיתים קרובות אתם תצטרכו להשתמש בטכניקות המתוארות כאן כי באמת אין דבר יותר מבאס מתמונה שהתפספסה.

שפרו את מהירות התגובה שלכם

הצילום צריך להיות מהיר מאוד ובנוסף עליכם לתרגל את העיתוי המדויק ואת מהירות התריס של המצלמה. תוכלו לתרגל זאת על ידי צילום אובייקטים נעים שוב ושוב, כמו מכוניות נוסעות או אופניים, עד שתגיעו למצב שבו אתם לוחצים על המחשף בעיתוי מושלם כדי לתפוס את הנושא שלכם בדיוק ברגע ובמקום שרציתם ועם מהירות התריס שרציתם. אני קורא לזה: “הסנכרון בין העין לאצבע” וזה באמת ככה כי ישנו זמן תגובה מהרגע שראיתם משהו עד לרגע שלחצתם על המחשף כדי לצלם אותו. אתם צריכים להיות אינסטינקטיביים מאוד והמצלמה שלכם צריכה להיות מוגדרת כך שהיא תעזור לכם בכל מה שהיא יכולה ולשם כך מומלץ לקרוא את ספר ההוראות המצורף עם המצלמה שלכם ותלמדו איך לשלוט בה גם ברמת תכנות הלחצנים.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

ולא, אל תצלמו במצב צילום רציף כי זה לא יעזור לכם ללמוד.

בדרככם אתם עשויים לגלות כי צילום בעדשות פריים יעזור לכם במהירות התגובה. בעדשות זום אנחנו לפעמים מאבדים זמן יקר על ידי התקרבות פנימה והחוצה עם סיבוב טבעת הזום ובדרך כלל מהר יותר פשוט לזוז. בשימוש עם עדשות פריים אתם תגלו גם שמהירות המיקוד מהירה יותר ושאתם יוצרים טוב יותר איתם מאשר עם עדשות הזום.

תגדירו את המצלמה שלכם

נתחיל מכך שהמטרה שלכם היא לחכות שמשהו יקרה, להיות מוכנים ולצלם. מאוד חיוני שלשם כך תהיה לכם את המצלמה הנכונה ושהיא תוגדר כהלכה. ככל שתתאימו יותר את המצלמה לצרכים שלכם כך גדלים הסיכויים שלכם להגיע לתוצאות משביעות רצון. כדי להקל עליכם, יצרני המצלמות עבדו קשה כדי להביא לכם כלים שיכולים לעזור לכם בהמון דרכים.

זה יכול להתבטא בשימוש במצבים האוטומטיים / חצי אוטומטיים של המצלמה שלכם. אם אתם עובדים לאט יותר על מצב M אז תוכלו לעבוד על מצב עדיפות צמצם או עדיפות תריס כאשר אתם משתמשים בתאורה רציפה – זה יעזור לכם להתרכז יותר ברגע ופחות בהתעסקות עם החשיפה. גם הגדרת iso אוטומטי יכולה לעזור לכם כאשר אתם בתנאי תאורה חלשים ומשתנים כך שלא תצטרכו כל הזמן לשנות את ערך ה-iso וזה יקל עליכם המון בהתעסקות עם החשיפה.

שימו לב לטמפרטורה של האור שלכם ועד כמה היא בעייתית. אם אתם באזור עם מספר מקורות תאורה בטמפרטורות שונות אתם יכולים לעבוד על איזון לבן (WB – White Balance) אוטומטי. זה ימנע מכם התעסקות יתרה נוספת.

עבור סוג זה של צילום – זה בסדר אם תצלמו על המצבים הנ”ל גם אם בדרך כלל אתם לא נוהגים לעשות זאת. הרגע המכריע הוא עניין קריטי וחשוב הרבה יותר מדיוקים של פרמטרים קטנים. הכל עניין של רגש, הבעה, עיתוי וציפייה עם כמה שפחות הסחות דעת. מה שכן – כאשר מצלמים במצבים האלו וסומכים באופן חלקי על בחירות המצלמה, אני ממליץ מאוד לצלם בקובץ raw כדי שתהיינה אפשרויות רחבות יותר בעבודת העריכה ותוכלו לתקן את התמונה בקלות ולשחזר אזורים אבודים.

אם אתם בכל זאת מעוניינים לעבוד כמו מקצוענים ובכל זאת לצלם על מצב ידני (M) תגדירו את המצלמה שלכם מראש ותחכו עד שיקרה משהו.

דבר נוסף שראוי לאזכור הוא מהירות הכתיבה של כרטיס הזיכרון שהרי המצלמה בעצם רושמת את נתוני התמונה על הכרטיס אחרי כל צילום. אם אתם מצלמים על כרטיס במהירות סבירה ומטה סביר להניח שאתם נתקלים בעיכובים בכתיבת התמונות על הכרטיס. זה יכול לכאוב נורא כאשר אתם מצלמים מספר תמונות רציפות או קבצים כבדים, במצב כזה המצלמה מתחילה “לחשוב” ובינתיים אתם יכולים לפספס רגעים קריטיים. לכן מומלץ לעבוד עם כרטיסי זיכרון מהירים ובאיכות גבוהה ולא לצלם בקבצי raw אם אין לכם באמת צורך בכך. אם אתם עובדים על מצב ידני מלא אז כל השליטה היא בידיים שלכם ואם תצלמו טוב – לא תצטרכו לתקן וכך גם לא יהיה לכם צורך בקבצי raw.

תכנון מוקדם

תחשבו על סוג התמונות שאתם רוצים ואיפה הם עלולים לקרות. זה כמעט חסר סיכוי לצאת ולחפש תמונות באופן אקראי, אתם באמת צריכים לשים את עצמכם במצב הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את התמונות שאתם מחפשים.

אם אתם צלמי רחוב, למשל, אתם צריכים לדעת שאם תצאו החוצה בסוף שבוע ובאמצע היום יהיה לכם סיכוי גבוה יותר לתנועה של אנשים ברחובות, האינטראקציות יהיו רבות יותר וסיכויי ההצלחה שלכם יהיו גבוהים יותר. הכל מתחיל עם הקביעה שלכם לסוג התמונות הרצויות והיכן המקום הסביר ביותר שתוכלו לקבל בו את מבוקשכם.

ברגע שהגעתם למקום, דמיינו לעצמכם את התמונות שרציתם בהתאם למקום עצמו, זה ימקד אתכם יותר במטרה. אם אתם מצלמים בקבלת פנים של חתונה למשל, אתם יכולים להתמקד בקשרים אנושיים כגון מפגשים של אנשים שלא התראו זמן רב, פטפוטים, חיבוקים ועוד.. אם אתם מצלמים ברחוב תוכלו ליצור הקשרים בין העוברים ושבים לשלטי חוצות, מודעות רחוב, חלונות ראווה של חנויות ועוד. אם תגדירו לעצמכם כמה פרמטרים אז היצירתיות שלכם תגבר, תשומת הלב שלכם תהיה ממוקדת וסיכויי ההצלחה שלכם יגדלו. תסתכלו על סיטואציות במרחב ותנסו לחשוב מה יכול לקרות עוד רגע ואם זה שווה צילום.

אין דבר גרוע יותר מאשר לא לדעת מה אתם רוצים, לסמוך על המזל ולצלם באופן אקראי.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

תגדירו את הסצנה

חשוב לחפש מראש את כל האלמנטים שאתם יכולים לשלוט עליהם. לדוגמא: מציאת קרן אור בודדת בתוך מרחב מוצל, רקע יפה או מקום בו אתם מזהים קומפוזיציה פוטנציאלית. אחרי שהגדרתם לכם את הסצנה, תיכנסו למצב “ציד” ופשוט תמתינו שמשהו יקרה. ריכוז הוא שם המשחק כאן ואם לרגע לא הייתם מרוכזים אז יכול להיות שפספסתם משהו.

הסיכוי לקבל תמונה טובה עם השיטה הזו גבוה יותר באופן משמעותי. אמנם זה עלול לקחת זמן רב יותר אבל התוצאה שתקבלו תהיה שווה את זה. אני מבטיח לכם.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

אל תסתפקו בצילום תמונה אחת

כדי להיות צלמים טובים בתחום התיעודי אתם צריכים לעבוד קשה ולפעמים לא תקבלו את התוצאה הרצויה בפריים אחד שצילמתם. צלמו מספר תמונות מאותה סיטואציה, תתקרבו ותתרחקו (פיזית), תזוזו ימינה ושמאלה, צלמו מלמעלה ומלמטה ותנסו זוויות צילום שונות. אל תצלמו על מצב צילום רציף כי אין טעם לכך בסוג צילום כזה אבל תצלמו את התמונות בסמוך מאוד אחת לשנייה ומזוויות שונות. כשתעברו על התמונות במחשב אתם תשמחו שצילמתם מספר תמונות ותהיה לכם האפשרות לבחור את התמונה המנצחת.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

תהיו נוכחים אך אל תתבלטו

בדרך כלל אנשים יראו אתכם בסביבה כשאתם מצלמים אותם וסביר להניח שבמקרים מסוימים הם גם ידעו שאתם מצלמים אותם. אני לא חושב שבגלל זה צריך לצלם עם עדשת 400 מ”מ ענקית, הרבה יותר טוב לצלם עם משהו קטן יותר ופחות פולשני כדי להיות קרובים לסיטואציה ומעורבים בכל מה שקורה כאילו אתם חלק ממנה. אתם יכולים ליצור אינטראקציה עם המצולמים שלכם, זה יהפוך אתכם לפחות מאיימים וכתוצאה מכך האנשים יתנהגו בצורה טבעית יותר מולכם.

כדי להיות בלתי מאיימים אתם יכולים פשוט להיות רגועים ונינוחים, לחייך ולשמור על שפת גוף רגועה וידידותית ופשוט להתייחס בכבוד למרחב האישי של האנשים. נכון שאמנם אתם בעמדת צופים/ציידים אך אם אתם תצלמו כאשר אתם מעורבים בתוך הסיטואציה, התמונות יהיו טבעיות ומרגשות הרבה יותר. אם נושאי הצילום שלך מתעקשים על פוזות מזויפות ומחייכים למצלמה, אתם תצטרכו לעבוד קשה יותר כדי להוציא תמונות טבעיות.

דרך מצוינת להתגבר על הבעיה הזו היא לצאת מהסיטואציה ולהשקיף עליה ממרחק יחסי וכשמשהו קורה פשוט להיכנס מהר, לצלם ולצאת שוב. אם תשלבו את זה עם שפת גוף שאינה מתבלטת אתם בעצם יכולים להישאר בלתי נראים.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

השתמשו בעיניים כדי “להטעות” את המצולמים

קשר עין עם אנשים הוא תקשורת רבת עוצמה ואתם יכולים להשתמש בו כיתרון ענקי.

אני חושב שאנשים יכולים להרגיש אם מישהו מסתכל או עוקב אחריהם והימנעות מקשר עין יכולה להיות כלי נהדר להשתמש בו אם אתם רוצים לצלם קבוצה של אנשים מבלי שירגישו בכם, זה מדהים עד כמה קרוב אתם תוכלו להגיע אליהם אם אתם נראים כאילו תשומת הלב שלכם מופנית למקום אחר. כך תוכלו לקבל את התמונה שאתם רוצים מבלי שישימו לב אליכם.

יש לנו גם נטייה טבעית להסתכל על הנושא שלנו כאשר אנחנו מורידים את המצלמה מהעיניים וכדאי להימנע מזה כדי שהמצולם לא “יתפוס אתכם על חם”. אם תרגילו את עצמכם אתם תהיו הרבה פחות פולשניים כלפי הנושא שלכם ובמיוחד אם אתם נראים כאילו אתם ממוקדים בנושא אחר שנמצא הרחק מהם.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

תצפו לעתיד לבוא

טוב, אני לא באמת מצפה מכם שתהיו נביאים ותחזו את העתיד, אני פשוט מתכוון לכך שאתם צריכים לדמיין מה עומד לקרות בעוד רגע וכדי שזה יקרה אתם צריכים להבין קצת בהתנהגות אנושית ולהיות מוכנים למה שאתם חושבים שעומד לקרות. לעתים קרובות, עם מעט תרגול, אתם תוכלו להכין את עצמכם היטב כדי לקבל את התמונה הטובה.

כדוגמא אני אקח את עיסוקי כצלם חתונות, שם חלק מהתפקיד שלי הוא לצלם תמונות של אנשים צוחקים, נהנים, מתרגשים וכו’ כך שאם אני שומע שיחה משעשעת מהצד אני יודע שהיא עלולה להיגמר בצחוק ואני לא אמתין עד שהם יצחקו אלא כבר אהיה מוכן לתמונה שאני רוצה לקבל עם העין בתוך העינית של המצלמה וכשהצחוקים יגיעו כבר אהיה מוכן לתפוס את הרגע.

אותו עקרון יכול להיות מיושם על כל מיני מצבים. לצורך העניין תדמיינו מה יקרה אחרי שצילמתם את התמונה. לעתים קרובות יקרה משהו אחר מעניין הרבה יותר ואתם צריכים להיות מוכנים אליו אם וכאשר הוא יקרה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

אל תחמיצו תמונות. נקודה

לעתים קרובות הרגע המכריע שאנחנו מדברים עליו יקרה דווקא בזמן שנוריד את הראש למסך המצלמה כדי לראות מה צילמנו. הרבה פעמים צילמתי תמונה, נתתי מבט חטוף למטה רק כדי לגלות שהרגע החמצתי משהו טוב יותר. אל תביטו על המסך כשאתם מצלמים סיטואציה ותהיו מוכנים לצלם את התמונה הבאה גם אם אתם חושבים שכבר יש לכם ביד את התמונה המנצחת.

כאשר נדמה לכם שאין שום דבר לצלם – תחשבו שוב

לעתים נדירות ביותר קיים מצב בו אתם תרגישו שבסיטואציה בה אתם נמצאים אין תמונה טובה שיכולה לקחת אתכם למקום מרגש כלשהו וזה די מסתכם במיומנות של הצלם. יכול להיות שאתם לא תקבלו את התמונה המדויקת שהייתה לכם בראש אבל תנסו לחשוב רחב יותר ותחפשו משהו אחר לגמרי ממה שחשבתם. הגמישות והחשיבה היצירתית שלכם כבר תביא לכם תמונה טובה.

מבחינה מעשית – החלפת עדשות, שינוי מיקום ושינוי בתאורה ישנו לכם את כל התמונה ויציתו בכם מחשבה יצירתית. עם זאת, לפעמים זה רק עניין של לחפש ולחכות עוד קצת. תמיד יהיה לכם מה לצלם, לפעמים אלו רגעים קטנים שחולפים מהר אבל הם תמיד שם.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

אולי זה מאחוריכם

באמת, זה מוזר אבל לפעמים אני מחפש תמונה מולי ולא רואה ישועה כלשהי ואז אני מבין שאני פשוט צריך לחפש דרך אחרת. פנייה לצדדים או סיבוב לאחור יכול להציג מגוון חדש לחלוטין של אפשרויות צילום.

לפעמים התמונה נמצאת ממש מאחוריכם, אתם רק צריכים להסתובב לחפש..

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

חזקו את הרגע ע”י נושאים ראשיים ומשניים

נסו לצלם את התמונה ע”י הוספת אלמנט נוסף המתקשר עם הנושא הראשי. צרו נושא ראשי ונושא משני, זה יכול להיות שני נושאים שכל אחד מהם יכול להיות תמונה בפני עצמה אך אם תשלבו אותם לתוך תמונה אחת הם יעבדו הרבה יותר טוב. אם התמונה מציגה מערכת יחסים בין שני נושאים זה אפילו טוב יותר, אולי נושא אחד נותן פרשנות על האחר או שסתם משלים אותו בצורה, צבע או מחווה מסוימת.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

סיכום

הטכניקות הכתובות למעלה הן טכניקות בהן אני משתמש במהלך היומיום שלי כדי לתעד רגעים של זוגות שירגשו לאורך דורות.

עם כל כמות הזמן המושקעת בכך, תמיד אני מוכן לפעולה ולא מוותר. היו סבלניים מאוד, תחכו, תחכו ותחכו.. עד שיגיע הרגע הנכון ללחוץ.

כמו בכל דבר, גם בצילום, הניסיון עושה את ההבדל וככל שתצלמו יותר כך תהיו טובים יותר. תעשו לעצמכם תרגילים כאלה ביומיום והם יכולים להיות אפילו במהלך הליכה ברחוב וגם ללא המצלמה. פשוט תסתכלו על סיטואציות באוטובוס, ברכבת, בקניון וכו’ ושימו לב כמה רגעים קורים מסביבכם וכל אחד מהם יכול להיות תמונה מנצחת. פתחו מיומנויות בקריאת אנשים ותרגלו את מיומנויות התצפית שלכם, שלבו אותם עם הטכניקות הכתובות כאן ומהר מאוד תגלו שאתם יכולים ממש להתכונן לצילום של רגע שעדיין לא קרה ולהיות הרבה יותר אפקטיביים בצילום שלכם כך ששיעור ההצלחה שלכם יהיה גבוה באופן משמעותי.

אני מקווה שהפוסט הזה יהיה לכם לעזר בדרככם להיות צלמים טובים יותר.

נתראה בפוסט הבא,

תומר.

שיעורים נוספים בצילום שכדאי לכם לקרוא ולראות:

פוסט וידאו: 10 טעויות נפוצות של צלמים מתחילים ואיך להימנע מהן.

פוסט וידאו: 10 טעויות נפוצות של צלמים מתחילים ואיך להימנע מהן.

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפכמורה לצילום, אני מחוייב לתת ביקורת על העבודות של התלמידים שלי, בתחילת כל שיעור, וזאת על מנת שהמשתתפים בקורס הצילום יוכלו ללמוד
100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק א’)

100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק א’)

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפהיא שבכתיבת הפוסט הזה אני ממש מתרגש. לפני 4 שנים הקמתי את הבלוג הזה ולא האמנתי שהוא יהפוך להיות בית לכל כך
מנקודת מבטו של צלם רחוב – פליקס לופה

מנקודת מבטו של צלם רחוב – פליקס לופה

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפמי שמכיר אותי קצת, מכיר גם את החיבה שלי לצילום החברתי בכלל ולצילום רחוב בפרט. לצערי הרב, תחום צילום הרחוב נמצא בסכנת
כך תצלמו את התמונות הבלתי נשכחות

כך תצלמו את התמונות הבלתי נשכחות

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפ  צילום: תומר אלמקייס. דרך נוספת להוסיף דרמה לנוף היא להחשיך את השמיים, אשר ניתן לעשות עם פילטר מקטב או אפילו בשלב
5 טיפים חשובים לצילומי זוגיות שכל צלם חייב להכיר

5 טיפים חשובים לצילומי זוגיות שכל צלם חייב להכיר

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאנחנו מקשרים אותם בעיקר לחתונות או אירועים חגיגיים הקשורים לתחום הרומנטי, אך בשנים האחרונות תחום צילומי הזוגות הפך להיות פופולארי בקרב הקהל
צילום סדרה – השיטות הקלות בהן אני משתמש כדי ליצור סדרת תמונות בועטת

צילום סדרה – השיטות הקלות בהן אני משתמש כדי ליצור סדרת תמונות בועטת

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפזה לא סוד שאני אוהב לצלם סדרות של תמונות. כשאני יוצר סדרת תמונות אני מרגיש הרבה יותר בתוך הסיפור, אני חלק אינטגראלי
הראיון שלי לתכנית ‘חשיפה’ ברדיו החברתי הראשון

הראיון שלי לתכנית ‘חשיפה’ ברדיו החברתי הראשון

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפלפני שבועיים קיבלתי טלפון מצלם ענק, רפאל בן דור שמו, ונקראתי להתראיין בתוכנית הרדיו שלו ‘חשיפה’ – על צילום, הגשמה וכל מה
דרום שחור – פרוייקט הצילום הגדול של ישראל – כתבה בערוץ 20

דרום שחור – פרוייקט הצילום הגדול של ישראל – כתבה בערוץ 20

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפבעקבות יוזמה של צלם העיתונות אדי ישראל, יצאנו ביום שישי האחרון בתאריך 6.7.2018, לצילומים בעקבות השריפות בדרום הארץ.המבצע “דרום שחור”, שכלל מעל
איך הבנת האור תעזור לכם לצלם תמונות טובות יותר

איך הבנת האור תעזור לכם לצלם תמונות טובות יותר

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפהאם חשבתם פעם מה הופך צלם טוב לצלם מצוין? אגלה לכם. מה שהופך צלם טוב לצלם מצוין זהו האופן שבו הוא משתמש
המדריך המפורט לצילום רחוב

המדריך המפורט לצילום רחוב

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפכל אחד מאיתנו נתקל פה ושם בסיטואציה שבה הוא נמצא ברחוב, ממתין לאוטובוס או סתם עומד ברחוב בהפסקת קפה, משקיף ובוחן אחר
השראה צילומית: 6 דרכים פשוטות ויעילות שיחזירו לכם את ההשראה בצילום

השראה צילומית: 6 דרכים פשוטות ויעילות שיחזירו לכם את ההשראה בצילום

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאני מניח שאם אתם קוראים כרגע את השורות האלה, אז אתם חיים ונושמים צילום לפחות כמוני. האהבה הזו, שמביאה איתה המון דברים
6 דרכים למתן ביקורת עצמית יעילה על הצילום שלכם

6 דרכים למתן ביקורת עצמית יעילה על הצילום שלכם

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאחד מהדברים שאני מקפיד עליהם לאורך השנים זה מתן ביקורת עצמית על העבודות שלי. כל מי שמכיר אותי יודע שאני מתעקש על
צילום פורטרט: כיצד הבנה בשפת הבעות הפנים תשפר את התמונות שלכם?

צילום פורטרט: כיצד הבנה בשפת הבעות הפנים תשפר את התמונות שלכם?

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאחת השאלות היותר נפוצות בקרב צלמים היא: “איך אפשר להוציא יותר רגש מהמצולם?” בהרבה מקרים מדובר בצלמים טובים שמבינים צילום ותאורה לעומק,
10 כלים שימושיים שיעזרו לכם להביע רגש ותחושות בתמונות שלכם

10 כלים שימושיים שיעזרו לכם להביע רגש ותחושות בתמונות שלכם

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאני חושב שהעוצמה הגדולה ביותר של הצילום זו היכולת להביע רגש באמצעותו. אם תשימו לב, אתם תגלו שהתמונות החזקות ביותר שנחרטו לכם
צילום ואמנות דיגיטלית – ראיון עם הצלם משה נחומוביץ’ (חלק ב’)

צילום ואמנות דיגיטלית – ראיון עם הצלם משה נחומוביץ’ (חלק ב’)

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפבחלק הקודם של הראיון עם הצלם משה נחומוביץ’, הוא סיפר לנו מעט על העולם שלו ועל איך שהוא התקדם במדרגות הצילום.  בסיום
צילום ואמנות דיגיטלית – ראיון עם הצלם משה נחומוביץ’ (חלק א’)

צילום ואמנות דיגיטלית – ראיון עם הצלם משה נחומוביץ’ (חלק א’)

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאחת מהיכולות הגאוניות ביותר בעולם הצילום והעריכה הדיגיטלית, זו היכולת שלנו להשתמש באמנות הדיגיטלית על מנת ליצור עולמות חדשים שאינם קיימים במציאות,
10 תובנות חשובות שיובילו אתכם לצלם תמונות טובות יותר

10 תובנות חשובות שיובילו אתכם לצלם תמונות טובות יותר

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפיום אחד, חבר שלי הסתכל על תמונה שצילמתי ואמר לי: “אם רק הייתה לי מצלמה כזו, יכולתי לצלם תמונות מדהימות”. במילים אחרות,
צילום רחוב – האנשים השקופים של דרום תל אביב

צילום רחוב – האנשים השקופים של דרום תל אביב

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפמרחק של שעה נסיעה מהבית, ונדמה היה כאילו חציתי יבשות אל מקום שבו אין חוקים.3 שעות של הליכה בדרום העיר נראו לי
כך תעוררו את היצירתיות שלכם בעזרת שימוש בנקודות מבט ייחודיות

כך תעוררו את היצירתיות שלכם בעזרת שימוש בנקודות מבט ייחודיות

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפהאם יוצא לכם להרגיש שהתמונות שלכם חוזרות על עצמן במעין שגרת צילום כזו? אם אתם מצלמים כל יום ואתם מוצאים את עצמכם
7 סודות למציאת סגנון הצילום האישי שלכם

7 סודות למציאת סגנון הצילום האישי שלכם

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפהאם יצא לכם לראות תמונה בקיר הפייסבוק שלכם ולזהות מיד מי צילם אותה מבלי שראיתם את שמו של הצלם? אם התשובה היא

קורסי צילום וסדנאות צילום בנקודת מבט:

תומר אלמקייס
22 תגובות
  1. ג'ו הגב

    תודה רבה על השעור הנפלא, גם כשכבר מכירים את השיטות זה תמיד נפלא לקרוא שוב ממבט עינו של צלם אחר ובמיוחד מצלם ומורה מוכשר כמוך

  2. מוטי ג'אן הגב

    שלום תומר כמי שעוסק בנושא חתונות כמפעיל פירוטכניקה זיקוקים עשן כבד וכ”ו התחברתי מהר למאמר והכל אמת ונכון ושריר וקיים. אגב התמונה עם הילד והבועות הזכירה לי את האירוע מאמש. כמובן שצילמתי (עם הגלאקסי ) תוך כדי עבודה.
    תודה רבה לך ושבת שלום

  3. איציק נצר הגב

    אהבתי מאוד מפורט ומוסבר יפה.

  4. lalileakatz@gmail.com הגב

    תומר, העלית דברים חשובים. אוהבת את התמונה של המאפרת והמאופרת, נהדרת.
    מחכה לכתבה הבאה.
    תודה רבה , ללי.

  5. חנן הגב

    תודה על ההסברים
    אבל עדין קשה לי לקרוא כאן , חייב להתאמץ וזה מעייף
    שבת נפלאה

  6. ורד הגב

    כמה כיף לקבל כילים מעשיים כדי ליצור תמונה מנצחת! 🙂 אהבתי במיוחד את הטיפ שנתת בנוגע לתרגול היומיומי שיכול לפתח את חוש הניבוי והזיהוי של סיטואציות ייחודיות וגם את הטיפים בהתנהלות מול האנשים המצולמים. תודה רבה!!!

  7. ישעיהו הגב

    היי תומר, מעולה כתמיד! רציתי אם אפשר עצה בעיניין הפוקוס, מה אתה ממליץ? אני משתמש גם עם עדשת פריים 35 וגם עם עדשת זום ובדרך כלל אני משתמש במצב נקודה בודדת, הבעיה היא שהמון פעמים העדשה ‘מפספסת’ את הנקודה, מצד שני זום ידני איטי מידי ובעיינית הקטנה שלי קשה להבחין בפוקס בפרטים שהם לא ממש גדולים… מה עושים???

  8. גיליארדי ורדה הגב

    אוהבת את הטיפים שנתת בפוסט מקווה ליישם אותם בצילומים הבאים
    כבר מחכה לכתבה הבאה שלך. תודה ויום נפלא

  9. אבי הגב

    תומר
    שוב הוכחת בפוסט שמעבר לכשרון הצילום שלך אתה ניחן בכושר הדרכה והסבר יוצאים מהכלל.
    הכל כל כך פשוט וישים!
    תודה רבה!
    מחכה בקוצר רוח לפוסט הבא
    אבי

  10. תומר אלמקייס הגב

    תודה רבה, אבי ובכיף גדול.
    אתה מוזמן תמיד 🙂

  11. יעקב הגב

    שלום תומר,
    יש לי קנון 200D, כדי לצלם מהר אני צריך ללחוץ בבת-אחת על כפתור הצילום [היינו, שתי לחיצות ביחד], אבל אז כמדומני שזה לא מספיק להתפקס. אני משתמש בעדשת STM. האם הפוקוס של USM מהיר יותר?
    תודה.

    • תומר אלמקייס הגב

      היי יעקב.
      לא הבנתי ממש את השאלה..
      כדי לצלם, אתה צריך לעשות ‘חצי לחיצה’ בשביל הפוקוס – והמשך לחיצה בשביל הצילום.
      לא קשור לסוג או דגם העדשה..
      USM אכן יותר מהיר..

  12. יעקב הגב

    אם אני רוצה לצלם משהו שמופיע במהירות אני לא מספיק ללחוץ חצי ועוד לחיצה אלא צריך לעשות הכל מהר ואז לכאורה זה לא ‘מתפקס’
    שוב תודה.

השארת תגובה

Call Now Buttonvar p_track = "747087127"; varcn_track = "phone"; var ccid_track = "205-259-4311";varmsbcac = "900";
דילוג לתוכן
Send this to a friend