10 דרכים להוספת ממד של עומק חזותי לתמונות שלכם

ההבדל המהותי בין האופן שבו אנחנו רואים את העולם דרך העיניים לאופן בו אנחנו רואים אותו דרך המצלמה הוא ממד העומק, ואחד האתגרים הבולטים בצילום הוא ליצור תחושה של עומק על מנת להכניס לתמונה שלנו תחושה תלת ממדית. 

כשמדברים על עומק חזותי (יש להבדיל מהמונח "עומק שדה"), מתכוונים לעומק במונח של פרספקטיבה, אותה התחושה התלת ממדית שחסרה לנו פיזית כאשר מדובר בתמונה דו ממדית.

הראיה שלנו היא ראיה תלת ממדית מכיוון שאנו רואים את העולם דרך שתי עיניים המסתכלות על העולם מזווית שונה. ז"א שהמח שלנו מקבל שתי תמונות שטוחות מזוויות שונות ומתרגם אותן לתמונה אחת תלת ממדית.
אם הבנתם נכון – עכשיו אתם יכולים להבין למה צריך לשים משקפיים סטריאוסקופיות כאשר צופים בסרט 3D. אם לא הבנתם, אז זה בגלל שהצילום עצמו מבוצע ב-2 מצלמות בו זמנית. בצפייה, כל עין רואה זווית אחרת וכך נוצרת לנו אשליה תלת ממדית.

לפני שנמשיך, אני רוצה שתעשו תרגיל קטן. תעצמו עין אחת ותשימו את האצבע של יד אחת מול האצבע של היד השנייה ותתקרבו כדי להפגיש ביניהן. עכשיו תעשו את אותו הדבר עם 2 עיניים.
בפעם הראשונה שניסיתם לעשות זאת עם עין אחת, רובכם לא הצלחתם מכיוון שבעין אחת בלבד אנחנו לא יכולים לקבל תחושה של עומק וללא המודעות הסביבתית אנחנו לא היינו יכולים לדעת מה קרוב ומה רחוק.

עד כאן זה היה הסבר קצר על ראיה תלת ממדית, אך בפועל, לא התכנסנו כאן היום כדי לדבר על העין האנושית אלא על הצילום האנושי. וכידוע, שבצילום אנחנו למעשה מסתכלים על העולם עם עין אחת..

מיניון

בצילום, בשונה מן העין, התוצר הסופי הוא תמונה דו ממדית. דהיינו – תמונה שטוחה. כדי "לחפות" על כך, קיימות מספר שיטות די בסיסיות שישפרו את ההרגשה של העומק בתמונות. אמנם הן לא חקוקות בסלע אך מאות שנים של אמנות ושל שימוש בטכניקות האלו יכולות להעיד על הצלחתן.

לפעמים, שינוי קל במבט שלכם יכול לשנות את התמונה באופן קיצוני. עם קצת תרגול ומתן דגש לעומק שבתמונה, זה יהפוך להיות אחד ההרגלים שלכם.

אז בואו נעבור לעשרת הדרכים איתן ניתן ליצור את תחושת העומק בתמונות.

1. בחירה של אורך מוקד

אורך המוקד של העדשה הוא פרט מאוד חשוב בעומק של התמונה, שכן, תמונות שצולמו בעדשות רחבות תצאנה עם עומק גדול יותר מתמונות שצולמו בעדשות צרות.
עדשות רחבות (עדשות בעלות אורך מוקד קצר) יוצרות עיוותים במרחב, מעצימות את הקרוב אלינו ומקטינות את הרחוק מאיתנו ולכן אנחנו מקבלים תחושה של עומק בתמונה. כשאתם מצלמים בעדשה רחבה, תדאגו לכך שאתם מצלמים בזווית הנכונה שמכניסה לפריים גם אובייקטים קרובים וגם אובייקטים רחוקים, וכך אתם תנצלו את מה שהאופטיקה יודעת לתת.

צולם בעדשה רחבה באורך מוקד 20 מ
צולם בעדשה רחבה באורך מוקד 20 מ"מ. צילום: תומר אלמקייס

לעומת זאת, עדשות צרות (עדשות בעלות אורך מוקד ארוך) משטיחות את התמונה ולכן כשאנחנו מצלמים בעדשה צרה, ממד העומק נקבע בעיקר ע"י טשטוש האזורים שאינם בפוקוס ותאורה נכונה.

צולם בעדשה צרה באורך מוקד 85 מ
צולם בעדשה צרה באורך מוקד 85 מ"מ. צילום: תומר אלמקייס

כדי ללמוד עוד על עדשות ואורכי המוקד השונים, אני מזמין את לקרוא על כל מה שאתם חייבים לדעת על עדשות.

2. עומק ע"י פוקוס סלקטיבי

כשמצלמים בעדשות טלה ו/או בצמצמים פתוחים, אנחנו יכולים לקבל תוצאה בה הנושא נמצא בפוקוס וכל מה שמאחוריו יוצא מחוץ לפוקוס – דבר שמדגיש לצופה באופן ודאי אלו אלמנטים נמצאים קרוב ואלו אלמנטים נמצאים רחוק.

בשימוש בעדשות טלה, אנחנו מאבדים את ממד העומק בתמונה, ולכן הכנסת עצמים בחזית הפריים תתרום רבות לתחושה של העומק. אתם יכולים גם להכניס אלמנטים לפני הנושא ולהוציא אותם מפוקוס.

הנה לכם שתי דוגמאות שממחישות את הנושא.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

כדי לדעת איך ליצור תמונות מדהימות ע"י שימוש בפוקוס סלקטיבי, אני מזמין אתכם לקרוא על חמשת הגורמים המשפיעים על עומק השדה.

3. הכנסת אלמנטים בקדמת הפריים

כאשר מצלמים תמונה, הדחף הראשוני של רוב בני האדם הוא לקבל תמונה טובה של הנושא העיקרי, מבלי להכניס לתמונה אלמנטים אחרים החוצצים בין העדשה לנושא.
הכניסו אלמנטים מחזקים בחזית הפריים שישמשו כמשענת לנושא.

כשתכניסו לתמונות שלכם אלמנטים נוספים בקדמת הפריים, הם יעצימו את תחושת העומק בתמונה ויובילו את העין של הצופה מחזית התמונה עד למיקום של הנושא.

כמו כל פרט אחר בקומפוזיציה יש לנקוט במשנה זהירות כשמכניסים אלמנטים בקדמת הפריים. אל תכניסו אלמנטים רק בשביל שיהיו שם, הכניסו אלמנטים שיוסיפו השפעה לתמונה ושיובילו את הצופה למרכז העניינים או שהם עצמם יהיו מרכז העניינים. אם האלמנט שבחרתם לא עוזר לספר את הסיפור או שהוא מסיח את הדעת ממרכז העניינים, אז תוותרו עליו.
בחזית הפריים רצוי שיופיע חלק חשוב מהסיפור שבתמונה. חפשו אובייקטים המצביעים לעבר הנושא בצורה כלשהי או כאלו שנותנים רמז כלשהו על הנושא או על הסביבה בה הוא נמצא.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

4. צילום אנכי

תחשבו רגע על האופן שבו אנחנו רואים את העולם. אם אתם תביטו קדימה ותזיזו את העיניים שלכם ימינה ושמאלה, באופן טבעי אתם תראו עצמים שהם פחות או יותר במרחק קרוב אחד לשני אך אם תביטו למעלה ולמטה אתם תראו עצמים במרחק שונה מאוד – מקרוב מאוד ועד רחוק מאוד.

כשאנחנו מצלמים לאורך, אנחנו רואים הרבה יותר גובה – מה שיכניס לפריים מבנים ועצים גבוהים, שמיים ועוד..

ניתן למצוא יותר עומק בתמונות אנכיות מאשר בתמונות אופקיות, אז בפעם הבאה שאתם מצלמים נוף, תשקלו לצלם אנכית ע"מ להכניס תחושה חזקה יותר של עומק לתמונה שלכם.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

5. נקודת מבט

האינסטינקט הראשוני הוא לצלם מגובה העיניים שלנו, מה שיוצר לנו תמונות די משעממות ושגרתיות.
שנו את נקודת המבט שלכם ורדו למטה לקרקע. אתם תקבלו תחושה של עומק והובלה אל תוך הפריים כאשר עצמים קרובים יופיעו כגדולים ועצמים רחוקים יופיעו כקטנים. גם כאשר אתם מצלמים מלמעלה, תכניסו עצם קרוב לפריים על מנת להדגיש את היחסים בין הקרוב לרחוק.

באופן דומה, צילום בצמוד לקיר, לעץ או לכל עצם אחר בסביבה שלנו ייצור לנו זווית שונה שתעצים את העומק בתמונה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

 

6. מסגור טבעי

השתמשו בעצם כלשהו בחזית הפריים שישמש כמסגרת טבעית סביב הנושא שלכם. הוא ישפר את תחושת העומק בתמונה, ובנוסף – הוא יאפשר לצופה לחקור את הנושא ולא רק להביט בו.
מסגרת טבעית יכולה להיות ענף של עץ, חור בסלע, פתח של מערה ובתכל'ס, כל מה שעולה לכם לראש.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

המסגרת לא חייבת לסגור על הנושא שלנו והיא בהחלט יכולה להיות חצי מסגרת שבנוסף לתחושת העומק, היא גם תרמז לנו על הסביבה בה הנושא שלנו נמצא.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

אתם מוזמנים להיכנס לכאן כדי לקבל רעיונות נוספים למסגרות טבעיות.

7. קווים מוליכים

שימוש בקווים מוליכים זו אחת מהדרכים היותר מוכרות ליצירת עומק בתמונה ואחד מחוקי הקומפוזיציה הבולטים. קווים מוליכים ינחו את הצופה בתמונה לעבר המטרה הברורה שלנו ויחד עם זאת, הם יביאו איתם תחושת עומק לאורך הפריים.
כאשר אנו מתבוננים בתמונה עם קווים מוליכים, העין שלנו באופן אוטומטי הולכת עם כיוון הקווים ונעצרת בנקודה בה הקווים מתכנסים – דבר היוצר לנו תחושה ברורה שבתמונה יש גם אזורים קרובים וגם אזורים רחוקים.

הקווים המוליכים יכולים להיות קווים אמיתיים כמו שבילים, פסי רכבת, גדרות או קרני אור לאורך הפריים, והם יכולים להיות גם קווים דמיוניים כמו שדרת עצים או כינוס של אלמנטים בסדר שימשוך את הצופה אל מרכז העניינים.

זכרו כי הקווים המוליכים הם יהיו אלו שיובילו את הצופה בתמונה אל אזור מסוים ולכן רצוי שהם יובילו אל אזור מעניין..

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

8. יחסי גודל בין אובייקטים

דמיינו שאתם רואים את העולם בעין אחת ולא מזהים עומק כמו שאתם מזהים אותו עם שתי עיניים. איך, לדעתם, תוכלו לזהות מה קרוב ומה רחוק? לא קשה, נכון?

אין אדם שבאיזשהו שלב בחיים שלו לא קירב את האגודל לעיניים ואמר שהאגודל שלו יותר גדול מכל דבר אחר בסביבה..

בדיוק בגלל זה, כאשר אנחנו מסתכלים על אובייקט גדול שמאחוריו עומד אובייקט קטן, אנחנו מסיקים כי האובייקט הגדול קרוב יותר אלינו ואילו האובייקט הקטן רחוק יותר מאיתנו.
אם תתחילו לשים לב לזה כשאתם הולכים ברחוב, אתם לא תפסיקו לצלם ולהתמוגג.
בתמונות הבאות אתם יכולים לראות דוגמאות עם שימוש בעדשות רחבות כאשר יש אובייקט בקדמת הפריים שבולט יותר על פני שאר התמונה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

9. אור וצל

תאורה נכונה יכולה להוסיף תחושה תלת ממדית לתמונות שלכם. בצילומי נוף – תאורת בוקר או תאורת שמש של אחר הצהריים המאוחרות יטילו זוהר יפה וידגישו את הפרטים בתמונה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

כמו כן, תאורה בשעות אלו יכולה ליצור משחקים של אור וצל יפהפיים לאורך הפריים – מה שייצור תחושת עומק ודרמה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

ברמת העיקרון – תאורה שאינה מגיעה מהכיוון של העדשה, תניב לכם תמונות בעלות מראה תלת ממדי ותדגיש יותר את הפרטים בתמונה, אז גם אם אתם מצלמים בתאורה טבעית וגם אם אתם מצלמים בתאורה מלאכותית, תיקחו את הטיפ הזה בחשבון. תשחקו עם כיווני התאורה השונים לקבלת תוצאות שונות.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
TLM_1284
צילום: תומר אלמקייס

שימוש בצללים יכול להוסיף הרבה עניין לתמונות, במיוחד כאשר אתם מצלמים אנשים. צללים נכונים יכולים להפוך את התמונה שלכם להרבה יותר מעניינת מסתם תמונה שטוחה.
השתמשו במשחקי אור וצל כדי להוסיף עומק ודרמה לתמונות.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

אתם יכולים גם להאיר את הנושא שלכם עם רפלקטור ולהבליט אותו על פני שאר הפריים.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

10. שכבות ואלמנטים חופפים

אפשר לזהות מרחקים בתמונה ע"י אלמנטים שונים החופפים אחד לשני. שכבות של רכסי הרים הם דוגמא מעולה לכך.

אתם יכולים לחלק את התמונה ל- 3 חלקים או יותר ובכך ליצור חפיפה בין שכבות שונות בתמונה כמו אדמה, נהר, הרים ושמיים, ועל ידי החלוקה הזו אתם בעצם מכוונים את הצופה שלכם מהמקום הקרוב ביותר בפריים למקום הרחוק ביותר בפריים.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

סיכום

כמו שראיתם, ישנן לא מעט דרכים שיכולות לעזור לנו להדגיש את העומק שבתמונה. בזמן שאתם מצלמים, אתם יכולים לשאול את עצמכם באלו אלמנטים אתם יכולים להשתמש על מנת ליצור עומק בתמונה. עם שיתוף הפעולה של התאורה והאלמנטים הזמינים, יחד עם התנסות בנקודות מבט שונות, אתם תוכלו להוסיף ממד נוסף לתמונות שלכם שיעצים ויבליט אותן.

באופן אישי, אני מאוד אוהב תמונות בעלות עומק ובכל פעם מחדש אני מחפש את הדרכים שיעזרו לי ליצור עומק בתמונות. בפעם הבאה שאתם יוצאים לצלם, תיישמו את מה שכתוב בפוסט ושתפו אותי בחוויות ובתובנות שלכם.

הפוסט הזה עניין אתכם? אז אל תהססו לשתף אותו עם אלו שאתם חושבים שגם ימצאו בו עניין.

אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלי, אז זה הזמן 🙂 אני משתדל לכתוב, לפחות פעם אחת בשבוע, פוסט בנושא מעניין.. והפעם אני מבשל סדרה של פוסטים מאוד מעניינים שעשויים לעניין גם אותך.

ההרשמה לניוזלטר נמצאת ממש מתחת לפוסט.

תודה שקראתם אותי,

אנחנו נתראה בפוסט הבא 🙂

שיעורים נוספים בצילום שכדאי לכם לקרוא ולראות:

שיעור צילום במתנה – עומק שדה והשפעתו על הצילום (מתוך קורס צילום למתחילים)

שיעור צילום במתנה – עומק שדה והשפעתו על הצילום (מתוך קורס צילום למתחילים)

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפעומק שדה בצילום – כיצד תיצרו אותו? איך תשלטו בו? עומק שדה או באנגלית Depth of field (ובקיצור – Dof) הוא אחד
שיעור צילום במתנה: כל מה שחשוב לדעת על עדשות למצלמה

שיעור צילום במתנה: כל מה שחשוב לדעת על עדשות למצלמה

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפכשקניתי את מצלמת ה-DSLR הראשונה שלי, עוד לפני שהשתתפתי אפילו בקורס צילום בסיסי, לא היה לי מושג או חצי מושג בכל מה
שיעור צילום במתנה שיכניס אתכם לפוקוס (מתוך קורס צילום למתחילים)

שיעור צילום במתנה שיכניס אתכם לפוקוס (מתוך קורס צילום למתחילים)

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפקביעת הפוקוס במצלמה לכאורה פעולה פשוטה למדי, אך יחד עם זאת מדובר באחד הנושאים המדוברים והחשובים יותר בעולם הצילום. כל מצלמה או
פוסט וידאו: 10 טעויות נפוצות של צלמים מתחילים ואיך להימנע מהן.

פוסט וידאו: 10 טעויות נפוצות של צלמים מתחילים ואיך להימנע מהן.

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפכמורה לצילום, אני מחוייב לתת ביקורת על העבודות של התלמידים שלי, בתחילת כל שיעור, וזאת על מנת שהמשתתפים בקורס הצילום יוכלו ללמוד
100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק ב')

100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק ב')

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפבהמשך לפוסט הקודם שנכתב בעקבות חגיגות 100 הפוסטים שנכתבו בבלוג מאז הוקם, הפעם אציג לכם 25 טעויות נוספות שכל צלם חייב לעשות
100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק א')

100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק א')

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפהיא שבכתיבת הפוסט הזה אני ממש מתרגש. לפני 4 שנים הקמתי את הבלוג הזה ולא האמנתי שהוא יהפוך להיות בית לכל כך
5 שיעורים חשובים שתלמדו מצילום פורטרט

5 שיעורים חשובים שתלמדו מצילום פורטרט

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפלא כולם אוהבים לצלם פורטרטים, וזה בסדר. גם אני הייתי כזה פעם. העדפתי לצלם נופים או חפצים שאינני זקוק לנהל איתם שיחות.
לימודי צילום: 5 דרכים יעילות ללמוד צילום

לימודי צילום: 5 דרכים יעילות ללמוד צילום

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפ מורה טוב הוא מישהו שיכול להבין את המטרות שאתם רוצים להשיג ולהביאאתכם אליהם. אלו יכולים להיות חברים שתוכלו ללמוד צילום יחד
חשיפה כפולה בצילום – המדריך המלא

חשיפה כפולה בצילום – המדריך המלא

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפחשיפה כפולה -והכוונה לתמונה אחת בה משולבות 2 חשיפות (או יותר) שונות- זו טכניקת צילום רבת שנים שבפועל החלה כתאונה, כמעט כמו
שדרגו את רמת הצילום שלכם בעזרת 3 צעדים פשוטים ויעילים

שדרגו את רמת הצילום שלכם בעזרת 3 צעדים פשוטים ויעילים

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאחת השאלות הנפוצות יותר בתחום הצילום היא "איך אפשר לשדרג את התמונות שלי שתיראינה מקצועיות יותר?".  בפועל, אין זה משנה מהי רמת
קרופ בצילום: 8 כללי ברזל לחיתוך נכון של תמונה

קרופ בצילום: 8 כללי ברזל לחיתוך נכון של תמונה

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפכבר יצא לי לדבר בבלוג על הצילום כשפה ויזואלית ועל קומפוזיציה, ואתם הבנתם שבעזרת שינוי קל של נקודת המבט ובעזרת בנייה של קומפוזיציה נכונה אנחנו
10 שיעורים שאתם יכולים ללמוד מעידן סרטי הצילום

10 שיעורים שאתם יכולים ללמוד מעידן סרטי הצילום

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפבעוד שישנם הבדלים גדולים בין צילום דיגיטלי לצילום בסרט צילום (Film), הם עדיין חולקים לא מעט מן המשותף. הקומפוזיציה, האור, הגדרות המצלמה,
תומר אלמקייס
32 תגובות
  1. masha saly הגב

    הכתיבה שלך יפה ברורה ופשוטה.
    תודה
    מאשה סלעי.

  2. Yoav raiz הגב

    מאמר מעולה, פשוט וברור.
    תודה על העזרה(טיפים).
    ישר כח.

  3. אראלה פרידמן הגב

    תומר שוב אני חייבת להחמיא לך על אופן העברת המסרים וההסברים המלוטשים ומובנים מאוד. מעבר לזה התמונות מעוררות השראה ומדייקות את ההסברים שלך . אז תודה וההתמדה !

  4. מיכל אופנהיימר הגב

    מאמר מעניין וברור תודה רבה !

  5. אושיק שני הגב

    בתור צלם מתחיל אני חייב לציין שהכתיבה פשוטה וברורה אך מקצועית ביותר. העומק בתמונות ואיכות התמונות ברמה מאוד גבוהה והפוסט תענוג.
    תודה על הפוסט והטיפים.
    יישר כח.

  6. מרים הגב

    תודה תומר. נרשמתי לקבלת החומרים שלך במייל.

  7. יעל הגב

    תודה תומר מאמר מצוין

  8. חנן גלסולקר הגב

    מאמר פנטסטי וברור… חשיבה מחוץ לקופסא בהחלט חלק חשוב בצילום
    תודה על עוד מאמר מעניין

  9. עדנה הגב

    תומר, תודה על ההארות. התמונות ממחישות את ההסבר מעולה. חסרה לי לא מעט הבנת המצלמה ויכולות העדשה שלה ע"מ ליישם את ההסברים.

  10. איציק הגב

    הסבר רהוט, תמונות נלוות מהממות ומשלימות את ההסבר במדויק.
    ניכרת ההשקעה והמחשבה. והרצון ללמד…
    תודה!!

  11. רמי הגב

    האלן תומר אני אוהב את ההסברים שלך ( פעם שנייה )…..מתומצתים, לעניין תמשיך ככה 🙂 לומד ממך הרבה………………………..

  12. גלי הגב

    מאמר מרענן ומקסים.
    נהנתי לקרוא בו
    אשמח לעידכונים

  13. זק הגב

    הלואי ויכולתי לישם אחוז קטן מהידע הזה בברכה זק

  14. ברכי כהן הגב

    תודה רבה, מאמרים מסבירים!
    אשמח לקבל את הפוסטים הבאים!

  15. כספי שלמה הגב

    תומר, תודה!
    צילומים יפים הסברים מעולים ומובנים מאוד, חסר לי מאוד נתוני הצילום (כמו צמצם אורך המוקד וכו.) וסוג העדשה.
    תודה תומר!

  16. רוני מתוק הגב

    היי תומר,
    אני עומדת לצלם בימים הקרובים את בתי ובן זוגה, צילומי save the date. הפוסט שלך
    בא בדיוק בזמן….
    תודה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
Send this to a friend