7 סיבות לכך שאתם צריכים עדשת 85mm f1.8 בתיק הצילום שלכם

שאלו אותי מספר פעמים 'מהי העדשה המועדפת עליי?'. מכיוון שאני רוצה לומר לכם את האמת, אז התשובה היא שאין לי תשובה. לכל עדשה בתיק שלי יש סיבה (אחרת, למה לסחוב סתם?), ולכן זה נורא קשה לי להחליט איזו עדשה היא המועדפת עליי. מה שכן, אני יכול לומר איזו עדשה מועדפת עליי בסוג צילום מסוים או בסיטואציה מסוימת.

ה-85 מ"מ f1.8 נמצאת אצלי בשימוש כבר 3 שנים. מאז שקניתי אותה היא הפכה להיות אחת מתוך 3 העדשות העיקריות שאיתן אני מצלם. מקובל לחשוב שעדשה זו היא עדשת פורטרטים מכיוון שלרוב משתמשים בה למטרה זו, אבל אורך המוקד המדהים הזה נותן לנו מצד אחד טווח טלה נהדר, ומצד שני הוא גם לא מגביל אותנו ברמות קשות, מה שמאפשר לנו שימושים נוספים איתה.
אני אוהב להשתמש בעדשה הזו לצילום פורטרטים, לצילומים תיעודיים מרחוק באירועים או בסיטואציות רחוב, או סתם כשאני הולך לטייל עם הילדה. בקיצור, העדשה הזו מדהימה, והיא ויכולה לשמש אתכם לא מעט.

ישנן מספר סיבות שבגללן אני כל כך אוהב את העדשה הזו, והיום אני רוצה לפרט לכם את הסיבות האלה על מנת שתבינו למה היא כל כך מדהימה, ולמה כדאי לכם לשקול להכניס אותה לתיק שלכם.

העדשה שבבעלותי היא אמנם עדשה של חברת ניקון, אך ניתן לייחס את הכתוב גם לבת דודתה הקנוניסטית.

סיבה מס' 1 – היא איכותית וחדה מאוד!

בפעם הראשונה שהרכבתי את ה-85 מ"מ על המצלמה שלי, מיד שמתי לב לחדות שלה.
כידוע, שברוב העדשות, מפתחי הצמצם הפתוחים ביותר לא מנצלים ב-100% את האיכות של העדשה, אך כאן זה מעט שונה. העדשה הזו חדה מאוד גם במפתח הצמצם הכי פתוח שלה. אמנם, גם כאן העדשה לא משתמשת במרב האיכות שיש לה להציע, אך החדות שהיא מפיקה בצמצם f1.8 ראויה מאוד להערכה, ומספיק שנסגור צמצם ב- 1/3 או 2/3 סטופ על מנת שנוכל לקבל איכות טובה יותר.

מאז, אני באמת לא חושש להשתמש בצמצמים פתוחים, והעניין הפך להיות חלק גדול מהצילום שלי. כמובן שישנן לא מעט סיבות נוספות שיכולות להשפיע על חדות התמונה, אך העדשה הזו בהחלט נכנסת לשורת העדשות החדות ביותר, והיא יכולה למצוא את מקומה בצילום שלכם לא מעט.

בנוסף לחדות, האיכות האופטית של העדשה הזו היא מדהימה. הצבעים שהיא מפיקה מאוד עשירים, והניגודיות שלה נהדרת – מה שגורם לחדות טובה יותר.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

סיבה מס' 2 – מפתח צמצם פתוח מאוד

מפתח הצמצם המקסימאלי של העדשה הוא עניין חשוב מאוד, בין אם אתם מעוניינים לצלם בתנאי תאורה לקויים, ובין אם אתם מעוניינים לצלם תמונות עם עומק שדה רדוד מאוד. במילים אחרות, מפתח צמצם מקסימאלי של F1.8 יציל אתכם במצבים בהם התאורה חלשה, יאפשר לכם לצלם במהירויות תריס גבוהות יותר, ויאפשר לכם להפריד את הנושא מהרקע באופן מוחלט.

צילום בתאורה חלשה. צילום: תומר אלמקייס
צילום בתאורה חלשה. צילום: תומר אלמקייס
הפרדה מוחלטת של הנושא מהרקע. צילום: תומר אלמקייס
הפרדה מוחלטת של הנושא מהרקע. צילום: תומר אלמקייס

בנוסף, מפתח צמצם F1.8 בשילוב אורך מוקד 85 מ"מ הם מתכון מנצח לעומק שדה רדוד, מה שמייחד אותה כעדשת פורטרטים אולטימטיבית, ומה שמביא אותי לכתוב את הפסקה הבאה.

סיבה מס' 3 – אורך מוקד מושלם לצילום אנשים

למרות שאני אוהב נורא את ה-105 מ"מ שלי ואת העוצמות האופטיות שלה, אני נוטה יותר לצלם אנשים עם ה-85 מ"מ. באורך המוקד הזה אני מרוויח טווח טלה נהדר שלא מגביל את התנועות שלי, ומאפשר לי לצלם קבוצות של אנשים מבלי להידחק לקירות. הגמישות הזו מאפשרת לי גם להיות קרוב יותר למצולמים שלי, לחוש אותם, והיא מאפשרת גם להם לחוש אותי במידה ואני רוצה בכך.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

אם אתם מצלמים במצלמת קרופ, אז תצטרכו לקחת בחשבון את מקדם הקיטוע שמשנה את זווית טווח הראיה של המצלמה.

שילוב של אורך המוקד הזה יחד עם צמצם פתוח מאפשר לנו ליצור בוקה נהדרת אם רק נבחר את הרקע הנכון, מה שיאפשר לנו "להקפיץ" את הנושא שלנו על פני שאר התמונה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

סיבה מס' 4 – פוקוס מהיר מאוד

פוקוס מהיר הוא נושא חשוב מאוד אם אתם מתכננים להשתמש במנוע הפוקוס של העדשה שלכם. אם היו (או שיש) באמתחתכם מספר עדשות, אתם צריכים לדעת שעניין מהירות הפוקוס משתנה מעדשה לעדשה. ישנן עדשות שבהן מערכת הפוקוס מהירה במיוחד, וישנן כאלה שייקח להן קצת יותר זמן עד למיקוד מלא. בגלל העובדה שמפתח הצמצם של העדשה המדוברת הוא פתוח מאוד (F1.8), אז באופן טבעי היא מכניסה הרבה יותר אור, וכך קל יותר למצלמה למצוא פוקוס – מה שכמובן משפיע על המהירות שלו.

יוצא לי לא מעט להשתמש בפוקוס העוקב של המצלמה, ולכן מהירות הפוקוס חשובה לי במיוחד. עם העדשה הזו אני מצליח לתפוס נושא בתנועה שמתקרב אליי או שמתרחק ממני, ולשמור עליו חד לאורך כל הדרך.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

כדי ללמוד עוד על מערכת הפוקוס, אני מזמין אתכם לקרוא את הפוסט הזה.

סיבה מס' 5 – זו עדשה רב שימושית

אמרתי לפני כן שהעדשה הזו היא עדשת פורטרטים נהדרת, וכך גם כולם מכנים אותה, אך אורך המוקד הזה יכול להיות שימושי גם להרבה יותר מזה. בנוסף לשימוש בה בצילום פורטרטים, אני משתמש בה לצילומי אווירה של סיטואציות או מקומות, לצילומי תקריב, ולכול סיטואציה אחרת שדורשת ממני צילום בעדשת טלה קצרה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

בשורה התחתונה, העדשה הזו הולכת איתי לכל מקום ואני באמת לא יודע מה הייתי עושה בלעדיה.

סיבה מס' 6 – קלה לנשיאה וידידותית לסביבה

ל-70-200 שהייתה לי קראתי "נשק הסליחות"' מכיוון שכל הזמן הייתי נכנס איתה באנשים – מה שדרש ממני לבקש סליחה 356 פעמים (בקירוב) בערב אחד. ה-85 היא ההיפך הגמור.. היא קטנה ודלת משקל – מה שהופך אותה לקלה לנשיאה וידידותית לסביבה.
מלבד עניין הנשיאה, המשקל של העדשה מהווה יתרון גם ביציבות התמונה, שכן היא לא דורשת הפעלת כח כשמחזיקים אותה ביד.

כמו כן, כאשר אתם רוצים להסתובב עם טווח ארוך (טלה) ברחוב, היא פחות "תאיים" על המצולמים שלכם ותעזור לכם להוציא תמונות טובות יותר.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

סיבה מס' 7 – תמורה הולמת עבור המחיר

קחו את כל מה שכתבתי למעלה, תחברו את הכל יחד, ותוסיפו לזה מחיר שלא עולה על 2300 ש"ח. במחיר הזה (ואפילו בפחות) אתם מקבלים תמורה אופטית מדהימה, חדות ואיכות מעולים, בוקה נהדרת, פוקוס מהיר, וכל זה בתוך עדשת טלה קטנה שיכולה לשמש אתכם לא מעט!

אם אתם נמצאים כרגע במצב של חוסר החלטיות בנוגע לעדשה הבאה שלכם, אז אני מאוד מקווה שפתרתי לכם את הדילמה 🙂

וככה העדשה נראית:

מימין: העדשה של ניקון. משמאל: העדשה של קנון. צילום: H&B
מימין: העדשה של ניקון. משמאל: העדשה של קנון. צילום: B&H

כמה מילים לסיום

המחלה הכי גדולה של צלמים היא "ציודיזם". מחלה זו לעולם לא מרפה מהצלם, החיידקים מתרבים במהירות והמחלה הופכת לקשה יותר. מה שמייחד את המחלה הזו במיוחד זו העובדה שהיא מדבקת מאוד, ללא מגע. כשאנחנו רואים איזו עדשה מטורפת אצל צלם אחר, אנחנו מיד רוצים גם, ואני מכיר גם כאלו שמיד רצים לקנות.. הבעיה היא שלפעמים אנחנו לא בודקים יותר מדי, אך אם נעצור לרגע לפני שאנחנו רצים לקנות עדשה ב-12,000 ש"ח, אנחנו נגלה שבמחיר הזה אנחנו יכולים לקנות 3-4 עדשות שיהיו הרבה יותר שימושיות מהעדשה שרצינו..

העדשה המדוברת נמכרת במחיר שווה לכל צלם באשר הוא. מכיוון שמדובר בעדשת Prime, אז היא לא תוכל לשמש לכם כעדשה יחידה, אבל מי באמת רוצה לצלם רק עם עדשה אחת?…

ותחשבו על זה..

אז שוב תודה לכם שקראתם אותי. אשמח לדעת מהן התובנות שלכם מהפוסט, וכמובן שאתם מוזמנים לשתף אותו לכל מי שרק תרצו. הדבר נעשה בקלות דרך כפתורי השיתוף המופיעים כאן.

אם כבר יש ברשותכם את העדשה שעליה אני מדבר, אתם מוזמנים לומר את הדעה שלכם עליה ולשתף אותנו בחוויות שלכם איתה.

נתראה (איך לא?) בפוסט הבא 🙂

תומר אלמקייס
171 תגובות
  1. דוד פלינט הגב

    בדיוק מאותן סיבות שאתה מציין, תומר, אני משתמש במצלמת הקנון שלי בעדשה:
    Canon EF 50mm f/1.4 USM
    שהיא מעולה ובמחיר סביר מאד. וחוץ מזה, במצלמת קרופ היא מתנהגת כמו 85mm c ב full frame.

    • תומר אלמקייס הגב

      אכן, זו עדשה מעולה, דוד.. ומי שמחפש טווח קרוב ל-85 על מצלמת קרופ, יכול בהחלט להשתמש בעדשה הזו.

    • רפאל אנגל הגב

      אני בזמן האחרון חשבתי לרכוש את העדשה הזו וברגע זה אתה גרמת לי להחליט ולרכוש.
      תודה תומר

    • גיל הגב

      ברצוני לרכוש עדשת ניקון 85 צמצם 1.8 למצלמות ניקון 7100. אני מצלם את הנכדים.אוהב לצלם נופים וטבע ובשעות הערביים ובתוך הבית האם עדשה זו מספקת את הסחורה.ברשותי עדשות 16-35.18-140 ו70-300

    • עדינה הגב

      שלום ותודה רבה על המאמר!!
      באמת אין הרבה אתרים שמסבירים בברור כל כך, אז תודה, קודם כל.
      דבר שני-
      אני צלמת חובבנית שיש לי סטודיו ומצלמת בעיקר ילדים.
      יש לי כרגע מצלמת קנון EOS700D.
      האם גם לי תתאים העדשה המדוברת או שהייתה ממליץ לי על אחת אחרת?
      כי אני צריכה משהו פרקטי שלא אצטרך להחליף באמצע צילום של ילד.
      משהו שיתאים גם לתקריב פנים וגם לצילום כל הגוף.
      תודה רבה מראש!!!

  2. KTV הגב

    תודה תומר ,
    קניתי אותה לפני חודש
    וזה ממש נכון

  3. רחלי הגב

    יש לי אותה והיא מצוינת ממש.
    בתמונות חוץ התוצאות פשוט חולמיות.
    הצבעים שלה טובים בהרבה מעדשות אחרות.

  4. שושי הגב

    האם אתה מתכוון לעדשת פריים?

  5. טל הגב

    היי שאלה של מתחילה: האם ניתן לחבר עדשה של ניקון לקנון ו\או להיפך? או שכל חברה עם הציוד שלה?

  6. אריק הגב

    אתה מתכוון ל- 85 מ״מ בפול פריים או בקרופ?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי אריק. אני מתכוון לעדשה שאורך המוקד שלה הוא 85 מ"מ. העדשה מיועדת למצלמת פריים מלא.. על מצלמת קרופ 1.5 של קנון אתה מקבל זווית ראיה דומה לאורך מוקד 127 מ"מ (על פול פריים). על מצלמת קרופ 1.6 של ניקון אתה מקבל זווית ראיה דומה לאורך מוקד 136 מ"מ (על מצלמת פול פריים).

  7. פריטל יוסף הגב

    יש לי עדשה של ניקון AF-S NIKKOR 85MM 1:1.4G
    נראה לי עדשה משופרת יחסית ל 1.8
    מצלמות D750 FF ו D5500 מצלמת קרופ
    מה דעתך ?
    תודה שבוע טוב

    • תומר אלמקייס הגב

      היי יוסף.
      ה-1.4 היא עדשה מעולה!!! ההבדל במחיר בינה לבין גרסת ה-1.8 הוא כמה אלפי שקלים.. כל הצלמים ששאלתי שצילמו גם עם ה-1.4 וגם עם ה-1.8 לא ראו הבדל מהותי מלבד פתיחה של 2/3 סטופ (עניין שבפני עצמו מייקר את העדשה משמעותית).
      מלבד זאת, ה-85 1.4 כבדה ביחס לגרסת ה-1.8..
      כמובן שאם יש תקציב, והדבר לא בא על חשבון ציוד שימושי, אז בוודאי שלקנות את גרסת ה-1.4..
      אבל זה באמת שולי 🙂

  8. גורי גרוסמן הגב

    תומר-כל המוסיף גורע אני קנוניסט וברשותי בין היתר 85 מ"מ כל שכתבת 10. אגב אני ממליץ מאד גם על עדשה 10-22מ"מ שאתה מוכשר ממני לכתוב על סגולותיה.

  9. חנה שרייבמן הגב

    הי תומר,
    יש לי את העדשה הזאת
    וכל מה שאמרת – נכון…

  10. אברי הגב

    הזכרת את ה70-200 אשמח לשמוע דעתך עליה אני לקראת רכישה שלה 2.8 F מיוצבת…קנון.

  11. ניצ הגב

    שאלה לתומר ולכלל הקוראים שמבינים – האם במצלמת קרופ עדיף לקנות 85mm 1.8 או 50mm 1.4?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי.
      85 מ"מ על קרופ 1.6, זה יוצא טווח של 136 מ"מ וזה יכול להגביל. לכן, ה-50 תהיה שימושית יותר במקרה של קרופ.

  12. אבישג הגב

    היי תומר, המאמר הזה הגיע לי בדיוק בזמן☺ מתלבטת אם לקנות עדשת 50 ממ 1.4 או את ה85 המדוברת (למצלמת קרופ), לצילום פורטרטים על מי מהן היית ממליץ?

  13. מוטי הגב

    הי תומר שאלה האם העדשה הזו 18/85 f 1.8 מתאימה גם לצילומי סרטונים ברשותי מצלמה קנון 70D
    תודה.

    • תומר אלמקייס הגב

      למה 18-85? 85, בלי ה-18 😛
      וכן, כל עדשה מתאימה לצילום וידאו.. השאלה מה אתה רוצה להשיג.

  14. מרלן נוי הגב

    תודה רבה תומר! הפוסט הזה בדיוק בשבילי ובדיוק בזמן .אני ממש בהתלבטות לגבי רכישת עדשה חדשה.

  15. קמיל נייקרק הגב

    היי תומר, אכן נכון מה שכתבת, יש לי את הקנון 85mm f1.2 קצת יקר אבל פשוט עדשה מדהימה, חדה מאד ואין לי מילה רעה עליה, יש אמנם בעיה אחת שצריך להתאמן עליה וזה כשאתה עובר ל צמצם f1.2 קשה מאד שכל הפנים ייצא בפוקוס, אותם האנשים שעומדים לקנות את העדשה הזאת אולי יתבאסו בהתחלה אבל אפשר להגיע לתוצאות מצוינות כשמתאמנים. אם אתה מסכים אם מה שכתבתי ויש לך הצעות ייעול אשמח לשמוע אותם. בברכה, קמיל

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, קמיל. זה אכן קשה לעבוד בצמצמים פתוחים ולשמור על פוקוס. פשוט צריך לעבוד לאט ומדויק, ולהתרגל. חוץ מזה, לא תמיד צריך לצלם בצמצם הכי פתוח של העדשה.

  16. ג'ו הגב

    טוב אני מניח שזה תלוי במה שאתה אוהב לצלם, אין לי את העדשה הזו אבל יש לי 50 1.8 וזאת העדשה שאני הכי פחות משתמש בה כמעת ולא יוצאת מהתיק.
    אבל כיף לקרוא חוות דעת ממך, תמיד מנומקות ומאוד מעניינות

  17. יהודית בלום הגב

    לתומר שלום
    תודה שכתבת על העדשה הזאת קניתי 85 קנון 1.2 שהי מצויינת ואני מתרגלת איתה .
    רציתי לשאול הם אתה מכיר את העדשה של סיגמא 35 1.4 ? מ ה דעתך? אלו נושאים כדאי לצלם איתה? תודה מקרב לב

  18. רותם הגב

    היי! אני בדיוק מתלבטת אם לקנות אותה או את ה100mm מאקרו של קאנון.
    אני רוצה אותה בעיקר לפורטרטים וצילומי חוץ של אנשים.. אבל אני אוהבת בנוסף גם צילומי מאקרו. יש לי מצלמת, מה עדיף לי?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, רותם.
      לא ציינת אם את מצלמת בקרופ או פריים מלא.
      בכל מקרה, לי יש 105 מ"מ ואני מוצא אותה כמגבילה בהרבה מקרים.
      ה-100 היא עדשה מעולה, בין הטובות שאני מכיר והיא דומה מאוד ל105 של ניקון.
      במידה ואת עם פול פריים, אז היא פחות תגביל אותך. בקרופ זה ממש יגביל אותך בצילומי אנשים.

  19. איציק הגב

    שווה לציין שהעדשה המקבילה (בקירוב) עבור פורמט crop הפופולארי זו 50mm F/1.8. מצלם איתה כבר כמה שנים ומאשר מניסיוני את כל המלצותיו של תומר – זו עדשה נהדרת לצילום פורטרטים, צילום באור קלוש ו- indoor, היא קלה מאוד וגם זולה – רק כ- $120. ניתן להשתמש בה גם במצלמות full-frame ופילם, שם היא מתפקדת כעדשת normal.

  20. טל הגב

    היא לחלוטין אחת מהעדשות החדות והורסטיליות שיצא לי לפגוש,לצערי כצלם טבע ותרבות הפריימים לא מצליחות לענות על הרבה צרכים ביחס למקום שתופסות במוצ׳ילה ולכן נאלץ להלוות מחברים ולא להכניס לארסנל האישי

  21. אברהם הגב

    … תומר, יש לי קנון ובתיק העדשה 85 מ"מ צמצם 1.8 … עדשה נהדרת !!

  22. גבי הגב

    אהלן תומר
    תודה רבה על הפוסט! אני אישית קניתי את העדשה ומצפה שהיא תגיע בדואר… באינטרנט אפשר למצוא אותה ב1,750₪ (בתוספת דמי משלוח)
    אם אני מצלם במצלמת קרופ, האם הזווית לא נעשית צרה מדי לשימושים שהזכרת?
    85+ קרופ פקטור… מגיע לאיזור 130mm

  23. יריב הגב

    אני מחכה לפוסט על 135 F2 🙂
    יש לי את ה85 1.8 היא נחמדה מאוד, למרות אני בעיקר עובד עם 50 1.4

    • תומר אלמקייס הגב

      היי יריב.
      אולי, אם היא תיפול לידיים שלי איכשהו (יחד עם מצלמה תואמת, מכיוון שאני ניקוניסט).
      ה-50 1.4 עדשה מדהימה.

  24. שגיב הגב

    היי תומר, אשמח לעצתך בדיוק בנושא עדשות פריים לצילום פורטרטים.
    אני מתלבט מאוד בין שלוש (אפילו ארבע) עדשות :
    Nikon 85 F1.8
    Nikon 105 Micro F1.8
    Nikon AF DC-Nikkor 105mm f/2D
    (Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD)

    מצלמה : D7100
    עדשות בתיק : Nikon 50 F1.8 , Tamron 24-70 f/2.8

    כאמור , הצורך הוא בעיקר לפורטרטים לשימוש פרטי.
    תודה

    • תומר אלמקייס הגב

      היי שגיב.
      לפני זה תחליט סופית אם אתה רוצה עדשת פריים או עדשת זום.
      הניקון 105 היא צמצם 2.8 והיא עדשה מדהימה.
      ה-85 נוחה יותר לצילום פורטרטים, והצמצם הפתוח יאפשר לך צילומים רכים יותר, וכמובן גמישות בצילום בתאורה חלשה.
      בהנחה שאתה מצלם בקרופ אז תכפיל את אורכי המוקד שכתבת X1.6 על מנת לקבל את אורך המוקד כפי שהוא מתקבל על מצלמת קרופ.

  25. גפני שליין הגב

    תודה תודה …כהרגלך אתה מפזר את הערפל והנושא נהיה יותר חד בכל תחום בו אתה שולח פוסט.

  26. רן הגב

    היי תומר.
    מכיוון שאני חולה בציודיטיס רציתי לשאול את דעתך.
    יש לי מצלמת קרופ של ניקון וקניתי עדשת מאקרו 90 של טמרון שהיא די קרובה ל85 רק צמצם 2.8 מבחינת בוקה יש לה בדיקה די יפה וההערכה נראית בברור גם בצמצם 3-3.5 האם יש הצדקה להשקיע בעדשה כנל או ללכת על 50 ממ 1.4 או משהו בסגנון.
    אציין כי בכל אצלי תחביב.
    העדשות שיש לי כרגע הן.
    ניקון 35 1.8 קרופ
    טוקינה 11-16
    טמרון 70-300
    טמרון 17-50
    טמרון 90 ממ מאקרו (פול)
    כשהמטרה היא בסוף גם להחליף מצלמה.

    • תומר אלמקייס הגב

      היי רן.
      ה-90 מ"מ היא עדשה מדהימה.
      ה-50 מ"מ היא עדשה מומלצת בלי קשר לכל העדשות שיש לך, מכיוון שהיא עדשה מאוד שימושית, קלה, איכותית ומה לא..
      אני בטוח שלא תתאכזב.
      מה שכן, אתה בטוח שיש לך שימוש בכל העדשות שציינת?

  27. Alon Kahana הגב

    מודה, כרגיל,
    לתוכן איכותי, מלמד ומשפר.
    טווח, מחיר 85mm F1.8 משומש , משוער ?
    מה לבדוק, עם הקנייה, לניקון D200 ?

  28. יניב הגב

    מממ… גם ב-50מ"מ יש מפתח צמצם 1.8, מה ההבדל ביניהם?

  29. אדם הגב

    היי תומר. אני קנוניסט. עם מצלמת פולפריים. יש ברשותי 35 ו 50. מתלבט עם לקנות 100 מאקרו גירסת L או 85 1.8 כמו זו שכתבת. תוכל להשוות ביניהן ? מה אתה ממליץ ?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, אדם. 100 מאקרו היא עדשה מעולה.. אבל אני חושב שהיא מעט מגבילה את הצלם. אני מוצא את עצמי משתמש יותר ב-85.

  30. איריס הגב

    הי תומר,
    תודה על כל המידע, כרגיל המאמרים מקצועיים ומעניינים.
    יש לי 2 מצלמות של קנון אחת קרופ ואחת פול פריים.
    אני רוצה לרכוש עדשה שתוכל לשמש אותי בשתי המצלמות.
    לפי מה שאני מבינה עדיף לרכוש עדשה 50 – אני צודקת?
    (ואגב…בדקתי את המחיר של 85 של קנון – בסביבות 1500 – יש מצב שטעיתי בדגם?)

    • תומר אלמקייס הגב

      תודה רבה, איריס.
      ה-50 אכן תשמש אותך ל-2 המצלמות.
      למיטב ידיעתי זה פחות או יותר המחיר העבור העדשה של קנון. בניקון זה לכיוון 2000 +.

  31. נחמי הגב

    לתומר
    תודה על הפוסט המחכים
    אני בתחום הצילום כשנתים
    יש בידי קנון 560d
    התיעצתי איתך בעבר הלא רחוק – לגבי עדשה
    והמלצתך היתה – 85ממ
    חשבתי להשקיעה ברכישת עדשות – ובשלב מאוחר יותר לשדרג את המצלמה לפול פריים
    שאלתי
    האם העדשות שאני קונה למצלמה שבידי תתאים בעתיד לפול פריים ???
    שאלה נוספת
    לגבי רכישה של (ספיד ליט) פלאש חיצוני
    האם זה שימושי לצלם (צילומי חוץ) עם פלאש שמתלבש על גוף המצלמה
    אם כן -איזה חברה לקנות? והאם הפלאש יתאים גם לקרופ וגם בעתיד לפול פריים
    תודה
    מצפה לתשובתך המקצועית
    נחמי

  32. נחמי הגב

    תומר
    תיקון טעות
    המיל האחרון זה שלפנין – דגם המצלמה שיש בידי הוא 650d לא 560
    אני שואלת לגבי עדשה
    שאני צריכה שתתאים גם לצילומי חוץ וגם לצילום סטודיו
    (למצלמת קרופ)
    בין ה85 ממ או 50 ממ
    משהיא שעוסקת בצילום אמרה לי שה-50 בסטודיו
    יוצר עיוות מסוים – האם זה נכון

    תודה רבה

  33. ליאת הגב

    תומר שלום ,

    ראשית תודה על כל הפוסטים למדתי מהם המון…..
    אני באמצע קורס צילום רכשתי מצלמה D7200 של ניקון ועדשה 18-135mm
    ברצוני לרכוש עדשה נוספת לצילומי ילדים בחוץ ובסטודיו
    המליצו לי על עדשה 50 מ"מ f1.8
    יש לי 2 שאלות
    1. בעדשה 50 יש שני דגמים . דגם אחד עם מנוע פוקוס ודגם אחד ללא מנוע פוקוס.
    המוכר בחנות אמר שבמצלמה שלי קיים מנוע פוקוס !!
    אם אקנה את הדגם ללא המנוע פוקוס זה יעשה לי את אותה עבודה ???
    2. אחרי שקראתי את הפוסט על העדשה 85 מ"מ הכנסת אותי להתלבטות …
    מה אתה ממליץ לי לקנות את ה-85 מ"מ או להסתפק ב-50 מ"מ
    תודה רבה

    • תומר אלמקייס הגב

      היי ליאת.
      בכיף גדול, מוזמנת תמיד 🙂
      1. 50 מ"מ עם מנוע, זה ברור. לזו ללא המנוע יש פוקוס איטי וקשה לה להתפקס בתנאים מסוימים.
      2. 85 היא עדשה מעולה, אבל מכיוון שאת מצלמת במצלמת קרופ, הטווח הופך לצר יותר, ולפעמים זה מגביל בצילומי אנשים (אותי בכל אופן).
      50 מ"מ על קרופ תיתן לך זווית ראייה זהה לאורך מוקד 75 מ"מ, שזה סבבה לגמרי לצילומי פורטרט.
      הצעה אישית: יש לך עדשה עם טווחים של 18-135 מ"מ. שימי אותה על 50 ותצלמי איתה 20 דק'-30 דק'.. בלי לשנות את הזום. ככה תראי אםפ זה מתאים לך.
      אחרי זה תעשי אותו דבר עם 85 מ"מ. ככה תדעי אם הטווחים האלה יתאימו לך.
      שיהיה בהצלחה.

  34. מיטל הגב

    כבר הרבה זמן שאני חושקת בעדשה הזו והכתבה הזו רק חיזקה אותי…
    שמחה לעדכן שקיבלתי אותה במתנה מבעלי ליום נישואין לפני כשבוע!
    🙂

  35. מיכל הגב

    הי תומר,
    קודם כל חייבת להודות לך על המאמרים המצויינים, לומדת מהם המון!
    המאמר הזה בא לי בדיוק בזמן- בדיוק מתלבטת איזו עדשה חדשה לרכוש שתשמש לי
    לצילומי משפחות, ילדים וכו'. ה85 מאוד מומלצת מכל הבחינות שרשמת אבל השאלה אם היא לא תגביל אותי בטווח שלה…? עדיף 50 או 35 במקומה?
    מצלמת במצלמת קרופ (ניקון D300).
    אם יש לך המלצה על עדשה אחרת לצילומים אלו ולאו דווקא עדשות פריים גם אשמח לשמוע.
    תודה 🙂

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, מיכל.
      תודה רבה, ובכיף גדול 🙂
      אם את מצלמת בקרופ, אז באמת יתכן והיא קצת תגביל אותך.. בצילומי ילדים היא פחות תגביל, אגב.. מכיוון שהם קטנים יותר פיזית.
      אני חושב שתקני אותה בכל זאת כי אני מניח שלא תישארי עם D300 כל חיך, ואולי המצלמה הבאה שלך תהיה כבר פריים מלא.
      אם בכל זאת תחליטי להשאר בקרופ, אז 50 מ"מ עשויה להיות לך נוחה יותר. לגבי עדשה אחרת – אם יש לך תקציב, אז 70-200 יכולה להיות עדשה מעולה.
      אפשר גם את זו עם צמצם 4.. היא מעולה וזולה יותר.
      שיהיה בהצלחה 🙂

  36. מיכל הגב

    ומה דעתך על העדשה 16-80? יש לה צמצם 2.8-4

    • תומר אלמקייס הגב

      האמת שפעם ראשונה שאני שומע על העדשה הזו.. נראית כמו משהו מעניין מאוד. אבל אני חושב שבמחיר שלה את יכולה לקנות משהו הרבה יותר טוב. היא עדיין סוג של עדשת "קיט" והצמצם שלה משתנה עם הזום.

  37. רווית הגב

    היי תומר, אני בדיוק שוקלת איזו עדשה לקנות אז נכנסתי לבלוג שלך בכדי לבדוק מה אתה ממליץ. בקרוב אני טסה לכל מיני מקומות ואהיה במקומות עם נוף אינסופי ובמקומות עם פסטיבלי רחוב מלאי אדם. במידה ויש לי עדשה 50 ועדשה נוספת 18/140 על איזו עדשה אתה תמליץ לי? אני מצלמת הכל :))
    תודה על הפוסטים שלך אני מאוד נהנית מהמיילים שאתה שולח ולומדת מהם הרבה.

  38. חנה הגב

    שלום תומר.
    אודה לעזרתך, אני צריכה לצלם משפחה בטבע. יש לי מצלמה D700 עם עדשה 18-55.
    אני רוצה תמונות מעניינות ועם בוקה יפה.. אני מתלבטת בין עדשה 85 מ"מ 1.8 שהמלצת ל- 50 מ"מ 1.8. איזה מהם טובה יותר לצילומי ילדים ומשפחה.
    תודה

    • תומר אלמקייס הגב

      שלום, חנה.
      בגדול, ככל שאורך המוקד שלך יהיה ארוך יותר כך את תקבלי עומק שדה רדוד יותר.
      הווי אומר ש-85 מ"מ תהיה לך יותר מועילה.

  39. מיכל הגב

    תומר שלום
    תודה על כל הכתבות המדהימות .
    לאחרונה רכשתי מצלמת ff מארק 3D וחלק מהעדשות שיש לי כבר לא מתאימות כמו טוקינה 11-17 ו 55-250.
    כרגע העדשות שיש לי הם מאקרו 100, 24-105, ופריים 50. לאחרונה קניתי גם טמרון 70-300 שממש לא מרוצה.
    אני אוהבת מאוד לצלם פורטרטים ומעבר אוהבת לצלם הכל.
    1. האם היית ממליץ לי לקנות את ה 80 למרות שיש לי מאקרו 100, והאם זה לא בעייתי שאין לה מייצב?
    2. איזה עדשות נוספות היית ממליץ לי להשלים את טווח הצילום שלי ?
    תודה רבה

  40. תומר אלמקייס הגב

    היי מיכל.
    תודה רבה 🙂
    אני אכן ממליץ על 85 מ"מ.. היא לא צריכה מייצב, יש לה צמצם פתוח מאוד המאפשר עבודה עם מהירויות תריס גבוהות. כמו כן, היא תהיה לך שימושית למרות שיש לך את ה-100.. אלו 2 טווחים שונים.
    לגבי עדשות נוספות – את לא ציינת מהם תחומים הצילום שלך – מה שלא מאפשר לי לעזור כל כך.
    מה שכן, הייתי מוכר את העדשות הפחות טובות, וקונה במקומן עדשה או עדשות אחרות.

    מהציוד שיש לך אני יכול להבין שאת אוהבת עדשות זום, אז 24-70 תהיה נהדרת בשבילך.
    יחד עם ה-85 וה-100 יהיה לך כיסוי יפה מאוד.
    24-105 יחד עם 85 ו-100 זה לא הכי חכם כי יש לך המון כפילויות באורכי המוקד, וזה די מיותר.
    שיהיה בהצלחה.

  41. ליגל הגב

    היי תומר, האומנם עבר מעט זמן מאז פרסום הבלוג. אך אשמח להתייעץ. מקריאת התגובות לפוסט הבנתי שלמצלמת קרופ עדיף 1.4 50 מ"מ. יש לי מצלמת קנון 70D , האם אתה אכן ממליץ על העדשה המדוברת 85 מ"מ, על 1.8 50 מ"מ או 1.4 50 מ"מ. מה ההבדל בעצם בין ה 1.8 ל 1.4 ב 50 מ"מ ? מלבד הפער של ה 1000 ש"ח. אני מעוניינת לצלם בעיקר צילומי חוץ (צילומי היריון ומשפחה) ופורטרייטים
    תודה מראש,
    ליגל

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, ליגל.
      זה מאוד פושט.
      אם את מעוניינת באורך מוקד 85 מ"מ, אז 50 מ"מ תהיה לך יעילה ושימושית יותר מכיוון שאת מצלמת בקרופ.
      אם את רוצה תוצאה דומה לאורך מוקד ארוך יותר, אז 85 תהיה טובה.
      שיהיה בהצלחה 🙂

  42. יפית הגב

    ברשותי מצלמה קנון 750.איזו עדשה מומלצת לצילומי הריון משפחה?

  43. תפארת הגב

    היי תומר,
    קודם כל תודה רבה על הפוסט הנ"ל הוא בול במקום!
    אז ככה, האם העדשה הנ"ל טובה גם לצילומי סטודיו? (מדובר בסטודיו קטן 3*3 מטר)
    יתכן שכיום העדשה עולה בסביבות ה1400 ש"ח או שאני טועה בעדשה? (בדקתי בזאפ)
    יש לי את ה70-200 צמצם 2.8 בלי מייצב הבוקה מהממת אך התמונות לא חדות בכלל…. האם העדשה הזאת תהווה תחליף דומה אך חד יותר? (למרות שגם היא ללא מייצב?)

    אשמח לתשובה למרות שאיחרתי בשנתיים….

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, תפארת.
      בכיף גדול. שמח שאהבת 🙂
      לצילומי סטודיו בגודל הזה היא תגביל אותך, בייחוד אם את מצלמת עם מצלמת קרופ (לא ציינת).
      גרסת ה-1.8 אמורה לעלות בטווח המחירים שציינת אז כנראה שלא טעית בעדשה.
      לגבי חוסר החדות ב-70-200 – לא תמיד חוסר החדות נובע בגלל העדשה. לפעמים את פשוט לא עובדת על ההגדרות הנכונות וזה דבר
      שיכול לקרות עם כל עדשה אחרת..
      אז קודם כל תמצאי את מקור הבעיה.
      בכל מקרה, ה-85 היא לא תחליף ל-70-200 אבל בהחלט מספקת ממנה ברוב המקרים.
      לגבי עניין המייצב – אל תשכחי שזו עדשה עם צמצם פתוח מאוד, מה שמאפשר לך לעבוד על מהירויות תריס גבוהות.
      לכן, במקרה הזה, המייצב הוא לא עניין של מה בכך.
      בהצלחה.

  44. יפית הגב

    היי תומר.עדין מתלבטת לצמלמת קרופ? איזו עדשה תשמש אותי גם לסטודיו 3×4 ,וגם לבחוץ במחיר שעד 1600שח.?

  45. ogen הגב

    היי תומר. הכן קניתי את העדשה מזמן מזמן בעקבות הפוסט שלך. עתה לאחר קריאה שניה או שלישית, אחתיל לצלם איתה. כרגע אני נוסע לקיבוץ אילות ,לשמוע הרצאה של אלכס ליבק .הנושא כמובן צילומי רחוב.

  46. לימור הגב

    תומר
    אני רוצה לקנות עדשה שתשמש אותי לצילום בני משפחתי בעיקר גם בבית וגם בחוץ (גן שעשועים וכד')
    יש לי הזדמנות עם מישהו שיכול להביא מארה"ב…
    יש לי מצלמת קאנון EOS 700D (זה קרופ או פול פריים?)
    עדשה Canon EF 18-135 f 3.5-5.6
    איזו עדשה היית מציע לי להוסיף?

    האם עדיף משהו עם זום?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, לימור.
      700D זו מצלמת קרופ 🙂
      לגבי עדשת זום או פריים, זה עניין שלך.
      אם את הולכת על זום אז תלכי לכיוון של 17-55 2.8.
      בהצלחה 🙂

  47. אורית הגב

    תודה על הפוסט שבא לי בזמן ושמחה להכיר 🙂
    בדיוק רוצה להוסיף לי עדשה שתשמש אותי גם לצילומי תקריב בצילומי עיצוב וגם לפורטרטים מגניבים שרוצה לצלם..ולא בא לי לסחוב את ה70-200מ"מ.
    מכיוון שהצילום שלי לרוב עם צמצמים סגורים(14-24,24-70) לצילום אדריכלי וצילומי עיצוב פנים,חסרה לי החוויה עם עדשה שכזאת…
    ממש התלבטתי על ה105מ"מ (יש לי 60ממ מאקרו לאוכל) נראה לי ששכנעת אותי ! תודה!!

    • תומר אלמקייס הגב

      בכיף גדול, אורית.
      שמח גם להכיר וכיף שהצלחתי לשכנע אותך. 70-200 היא עדשה מדהימה אבל לא מתאימה לכל צלם ולא לכל סוג של צילום.
      85 הרבה יותר פרקטית, פחות מאיימת לצילום אנשים, קלה והצמצם שלה פתוח מאוד שזו חוויה צילומית בפני עצמה.
      שיהיה המון המון בהצלחה ותתחדשי 🙂

  48. שני הגב

    תודה רבה על הפוסט,
    רציתי לקבל את דעתך, אני מתלבטת לגבי קניית עדשה חדשה. יש לי ניקון D7100 ועדשה 18-140 , אני מצלמת רק בטבע משפחות, ילדים וכדומה.. העניין הוא שהיא כבר מגבילה אותי ורציתי להתחדש בעדשה שתשפר לי את האיכות של הצילום.
    אני מתלבטת בין ה 70-200 2.8 , שהבנתי שהיא מאוד כבדה ,
    לבין 85 1.8 או 50.18 .
    אשמח להכוונה! תודה מראש שני

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, שני.
      בכיף גדול. מוזמנת תמיד בשמחה 🙂
      מכיוון שאת שאת מצלמת עם מצלמת קרופ, אז אני ממליץ על 50 מ"מ.
      תתחדשי 🙂

  49. הילה הגב

    היי תומר,
    קודם כל תודה על מאמרים מרהיבים שאין כמותם!! קוראת בשקיקה כל פוסט חדש שיוצא 🙂
    רציתי לשאול, ברשותי מצלמת קרופ קנון 750D, אני מחפשת עדשת פריים שתיתן לי בוקה כמה שיותר טוב, מצלמת את משפחתי/ילדיי בעיקר בחיק הטבע, ומחפשת עדשה שתיתן לי כמה שיותר הפרדה בין המצולם לרקע,
    האם עדשת 85מ"מ תגביל אותי מדי (כי זה בעצם כמעט 130מ"מ בקרופ) או שזו עדשה שעדיין תהיה לי שימושית במצלמה הזו ?
    אם לא, על איזו עדשה היית ממליץ שתיתן בוקה טוב במצלמת קרופ (לשימוש פרטי, לא יקרה מדי)?
    המון תודות!!!
    הילה

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, הילה.
      באהבה רבה, איזה כיף 🙂
      מכיוון שמה שחשוב לך זה בוקה, אז 85 מ"מ תהיה לך יעילה יותר למטרות שלך.
      חוץ מזה, מה שאמרת זה נכון.. היא תגביל אותך. בדרך בוחרים ב-50 מ"מ כ'תחליף'. גם לה יש צמצם פתוח מאוד ותוכלי לקבל בוקה יפה, אבל ממרחק מהמצולם הוא לא יהיה מטושטש כמו עם 85 מ"מ.

  50. רבקה הגב

    תודה על המידע, רציתי לשאול יש לי מצלמה 1200D של קנון, העדשה הזו תהיה טובה לה?, אני מחפשת עדשה שתיתן לי חדות בצילומי חוץ, כרגע יש לי 75-300 ואני לא מידי מרוצה
    תודה

  51. אודי הגב

    הי תומר,
    כמה נעים לקרוא את הביקורות שלך והטיפים. תודה רבה לך.
    שאלה, קניתי אתמול די בעצתך למען האמת, עדשת קנון 85 מ"מ צמצם 1.8. המצלמה שלי היא קנון 750D. מטרת העדשה פורטרטים צילומי רחוב ותרבויות. האם בסגירה של הצמצם בסטופ או שניים אקבל יותר חדות מאשר בפתוח לגמרי 1.8? תודה רבה על תשובתך.

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, אודי.
      בכיף גדול. שמח שאתה נהנה 🙂
      אכן בסגירה של סטופ (או אפילו 2), אתה תקבל תמונות חדות יותר.
      זה נקרא "הנקודה המתוקה" והיא קיימת בכל עדשה, כאשר סגירת 2 סטופים יניבו לך תוצאות חדות יותר.
      בהצלחה ותתחדש 🙂

  52. הילה הגב

    היי תומר ,
    נהנת מאוד לקרוא את המאמרים שלך ולומדת מהם הרבה .
    קיבלתי החלטה לעבור מקאנון קרופ לניקון d750 דבר המצריך ממני החלפת עדשות .
    אני מצלמת בעיקר משפחות וילדים האם העדשה הזו תתן מענה ?
    המליצו לי גם על sigma art 50 mm f1.4 או ניקון 85mm g f1.8
    מפאת תקציב לצערי יכולה רק עדשה אחת ומחפשת עדשה שתתן לי מענה רחב כרגע

    תודה מראש הילה

  53. גלית הגב

    היי תומר,
    כתבה מעולה!
    צריכה את עזרתך לפני קניית עדשות..
    ברצוני לרכוש מצלמת ניקון D7200.
    אני מצלמת בעיקר בגני ילדים: צילום פורטרטים וגם צילום קבוצתי של כל ילדי הגן ביחד.
    (הצילום חייב לצאת חד וברור)..
    אופציה 1 – עדשת טמרון 24-70, צמצם 2.8
    אופציה 2 – עדשה של ניקון 85 מ"מ לצילום הפורטרטים
    ועדשה נוספת, ניקון 30 מ"מ לצילום הקבוצתי
    מה דעתך? האם אתה ממליץ על משהו אחר?
    אשמח לתשובתך.
    תודה רבה,
    גלית

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, גלית.
      תודה רבה 🙂
      אני חייב לציין ש-24-70 היא עדשה המיועדת למצלמת פריים מלא.
      אמנם אתם תוכלי לצלם איתה, אך אורכי המוקד שתקבלי לא יהיו זהים למצלמת פריים מלא.
      התחליף לקרופ זו ה-17-55 או 17-50 של יצרניות צד שלישי.
      85 לפורטרטים מעולה!
      30 לצילום הקבוצתי – יכול להיות שיגביל אותך, במיוחד אם הצילום נעשה בתוך חלל שמגביל אותך במרחקים.
      שוב, תקחי בחשבון את עניין הקרופ ותקני עדשות תואמות.
      שיהיה המון המון בהצלחה 🙂

  54. זוהרת הגב

    היי תומר,
    על איזו עדשה היית ממליץ לצילום קולינריה?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, זוהרת!
      קודם כל וואוו על השם שלך! איזה יופי 🙂
      האמת שאין עדשה אחת מומלצת לשום סוג של צילום בעולם!
      הכל עניין של מה את רוצה להשיג בסופו של דבר..
      האם את רוצה צילומי תקריב? או צילומים רחוקים יותר?
      האם יש לך חשיבות לבוקה ולאופי שלו?
      האם את רוצה עומק בתמונות או השטחה?

  55. ברלינר גדעון הגב

    היי בחור
    יש לי מצלמת קאנון 70d. עדשת הקבע שלי היא 24-105 f3.5. בנוסף 70-200 f4 וגם 10-20 בשימושים נמוכים יותר. יש הגיון בהחלפת ה 24-105 בעדשה 85 1.8 ?
    תודה מראש

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, גדעון.
      85 מ"מ לא תחליף לך את ה-24-105.. היא יכולה להיות בנוסף אליה.
      מה שכן, יש לך כבר 70-200, אז אולי תשקול להחליף את ה-24-105 ב24-70..

  56. חיים הגב

    כתבות מדהימות והתייחסות לא פחות!

    אני צלם מתחיל שעד היום התאמן על מצלמה של חבר
    אני מצלם רק אנשים ילדים בטבע ובא לי להשקיע
    השאילה אם אני קונה פול פריים יספיקו לי 2 עדשות 85מ ו50מ או שאני חייב גם אחת יותר קטנה

    • תומר אלמקייס הגב

      תודה רבה, חיים 🙂
      85 ו-50 בהחלט יכולות לספק אותך, אך אין לי ספק שאתה תרצה גם שימוש בעדשות רחבות.
      אתה יכול להוסיף לסט עדשה רחבה נוספת, או לשקול להוסיף עדשת זום כמו 24-70 שתעזור לך בלא מעט מצבים.
      שיהיה המון המון בהצלחה ותחחדש 🙂

  57. חיים הגב

    בשביל צילומי ילדים בית וחוץ
    בתקציב של 4-5 איזה מצלמה ועדשה אתה ממליץ (נטייה לפול פריים ולעדשת פריים)

    האם כדאי לשקול יד 2

    תודה ענקית

  58. חיים הגב

    התעסקתי עם קנון וניקון
    ואין לי הבדל (סליחה משני הצדדים) אני מבין שהניקון יצא יותר יקר..
    ודווקא מעניין ומעוניין לשמוע את דעתך בתור ניקוניסט

    ובתור התחלה האם באמת כדאי לקחת עדשת פריים ולהתאמן בעבודת רגליים (כמו שהמלצת) במיוחד שמדובר בצילום ילדים,

    וכן האם בהתחלה עדיף להתחיל ולהשתמש במצבים כמו av ו tv ואח"כ להתמקצע ולשלוט בהכל,

    תודה רבה יש לך פוסט נדיר באיכות בהסברה ובאהבה גדולה למקצוע,
    הרבה הצלחה.

    • תומר אלמקייס הגב

      לא שמעתי שמועה שאומרת שניקון יקרה יותר.. ובאת זה עניין של טעם ועדיפות ותו לא!
      עדשת פריים תמיד טובה, במיוחד בגלל עבודת הרגליים שמלמדת אותנו המון על צילום.
      גם בצילום ילדים, לא חייב דווקא עדשות זום, פשוט לעדשת פריים צריך להתרגל קצת.
      לגבי מצבי הצילום, אני ממליץ לעבוד על M ולשלוט בהכל.
      מוזמן לקרוא את הפוסט הזה.
      המון המון בהצלחה 🙂

  59. ניקון הגב

    הי
    כעת רוכשת d7200 לצילומי סטודיו וטבע
    איזו עדשה כדאי לי לשלב יש ברשותי 18-55 מהמצלמה הקודמת… האם כדאי ללכת על 24-70 כתחליף
    (האם בה הצמצם משתנה?)
    או ללכת על אורך קבוע כמו 55/85 כתוספת ל18-55

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, ניקון.
      תתחדשי על המצלמה 🙂
      24-70 היא עדשה המתאימה למצלמת פול פריים. תוכלי להשתמש בה על המצלמה שלך, אך תהיי חייבת לקחת בחשבון את מקדם הקיטוע
      שישנה לך את שדה הראיה.
      בכל מקרה, היא לא תהווה לך תוספת ל-18-55 אלא כתחליף ולכן אני מציע ללעת על החלופה ל-24-70 למצלמת קרופ שהיא 17-55.
      אם את מחפשת תוספת, אז את צריכה עדשה שתמלא לך את אורכי המוקד החסרים לך. ז"א מ-55 ואילך.
      את יכולה בכיף ללכת על 85 1.8 שתתן לך מענה נהדר. אלא אם כן את מצלמת בעלי חיים מרחוק וכדו', אז 70-200 יכולה להיות אופציה נהדרת.
      בהצלחה 🙂

  60. אליאור הגב

    היי, מאמר מצוין 🙂
    יש לי התלבטות בין שני דגמי ה85 (אני קנוניסט אגב), בין canon 85mm לtamron 85mm.. אשמח לדעת מה ההבדל ביניהם והאם שווה לי להשקיע בטמרון, במקום בעדשת 105mm שלטענת אבא שלי יותר טובה.

    • תומר אלמקייס הגב

      תודה רבה, אליאור.
      האמת שאני לא מכיר את ה-85 של טמרון, אבל מצאתי לך סרטון נחמד שאולי יעזור לך:
      https://www.youtube.com/watch?v=YRPdzS3-wcI
      לגבי ה-105 (אני מניח שהתכוונת ל-100 אבל לא קריטי) – זה נורא תלוי באופי הצילום שלך.
      בסופו של יום, אלו 2 אורכי מוקד שונים.

  61. שרון הגב

    היי,
    תודה על המאמר. קראתי גם אחרים שלך ותודה גם עליהם.

    אני מצלם בקנון ורוצה לקנות עדשת פורטרטים.
    מתלבט בין 85MM 1.8, ובין 2.8 100MM מאקרו של קנון.
    שמעתי שהמאקרו הזו מאד חדה. מצד שני היא 2.8 בלבד.

    זה מעשי לצלם פורטרטים על צמצם גדול יותר מ2.8? [אני חושש ממצבים בהם למשל עין אחת יכולה לצאת חדה והשנייה כבר לא בפוקוס].
    והאם 100MM מהווה בעיה או יתרון לדעתך? הרי יש לה גם יתרון של יותר דחיסה.

    תודה,
    שרון

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, שרון.
      בכיף גדול 🙂
      שתי העדשות שציינת מעולות.
      ה-100 מ"מ מצטיינת באיכות גבוהה יותר מה-85 1.8.
      צמצם 2.8 ממש לא מהווה בעיה.
      לגבי עניין הפוקוס – אתה יכול לצלם גם עם צמצם סגור ושעין אחת לא תהיה בפוקוס. עומק השדה תלוי בגורמים נוספים מלבד הצמצם.
      הנה פוסט שיעזור לך להבין את העניין:
      5 הגורמים המשפיעים על עומק השדה.
      בהצלחה 🙂

  62. אסתר הגב

    היי,

    אני צלמת מתחילה,
    יש לי אהבה גדולה לתחום, אך אני רק כעת קונה את המצלמה המקצועית הראשונה,

    חשבתי לרכוש את 6D MARK II + 24-105 F/4 ובהמשך להשתדרג עם עדשות ייעודיות למאקרו, טלה-פוטו, וכו'.
    מה שמטריד אותי זה הצמצם, מאחר וממש חשוב לי להפיק תמונות עם עומק שדה ובוקה איכותי.

    מציעים לי במקומה את ה 70-200 או את ה- 24-70 שעלותה כ 6000 ש"ח ויקרה מידי יחד עם הגוף הנ"ל.

    אופציה אחרת היא לרכוש מצלמת קרופ 80D עם עדשה יקרה יותר, וכך זה יכנס לתקציב.

    אשמח מאוד לחוות דעתך!

    אני ממש רגל אחת בחנות ומאוד מתלבטת!

    תודה רבה,

    אסתר

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, אסתר. נעים מאוד 🙂
      חשוב לי לציין שעניין העומק שדה הרדוד אינו תלוי רק בצמצם אלא גם ובעיקר זה תלות באורך המוקד ובקרבה לנושא,
      כך שהבחירה בצמצם פתוח יותר תהיה לך רלוונטית יותר באם את מצלמת הרבה בתנאי תאורה חשוכים.
      לדעתי, את תהיי מרוצה יותר ממצלמת פול פריים 24-105 2.8 מאשר עם מצלמת קרופ.
      ממליץ לך גם לקנות 50 מ"מ 1.8. היא תהיה לך כלי טוב נוסף בתיק שלך.
      שיהיה לך המון המון בהצלחה 🙂

  63. איילת הגב

    אני צלמת חובבנית מתחילה, מאד נהנית מהמאמרים, מוסברים ומגישים את החומר בשפה ברורה ומובנת כ"כ.תודה!
    ברשותי מצלמת 700D של קנון.
    אני מתעניינת בצילומי ניו בורן וחוץ (לילדים). האם עדשה של 85 מ"מ (קבועה) תתאים לי?

  64. nir.t הגב

    תומר שלום רב,
    מה שלומך?

    ראשית ברצוני לפרגן לך על זה שאתה משקיע מזמנך לענות לכל החברה כאן .יישר כח.

    שאלה?

    רכשתי מצלמה מדגם ניקון d7200.
    בזמן הקרוב אני אעשה קורס צילום בסיסי.
    אני בלבטים לרכוש עדשה,לאחר בדיקה אני מתלבט בין:
    1.sigma 17-50
    2.עדשה שציינת לאחר קריאת הכתבה.

    בגלל שאני חסר ניסיון,אודה להכוונה.
    מטרת הצילום:אירועים,מגנטים ,ילדים ומשפחה.

    בתודה מראש
    ו ב ה צ ל ח ה.

    • תומר אלמקייס הגב

      היי ניר.
      המון המון תודה על המחמאות. תבוא כל יום 😛
      לשאלתך, 174-50 זו עדשה טובה, אך אם יש לך מעט יותר תקציב, הייתי הולך על 17-565 של ניקון.
      היא הרבה יותר טובה.
      בהצלחה 🙂

  65. חיים הגב

    בס"ד
    שלום תומר,
    פעם ראשונה שאני קורא מאמר שלך ונהנה מאוד.

    אני רוצה לקנות 85mm, לסטודיו וחוץ.
    ההתלבטות: canon 85 1.8 vs sigma 1.4 art
    (לא מבחינת מחיר..) הקנון הזו היא אפילו לא L..??
    תודה מראש

  66. שרי הגב

    זו עדשה ללא זום?
    אם אני רוצה לקנות אותה לצילום רחוב, זה מקשה בלי זום..

  67. אורי הגב

    שלום תומר,
    תודה על הפוסט, פותח נקודת מחשבה שונה לגבי עדשות הזום הכבדות ומסורבלות.
    יש לי מצלמת ניקון D-850 ועדשה 24-70 2,8 VR , העדשה מעולה אבל כבדה ולא נוחה.
    שמתי לב שרוב הצילומים שלי מבוצעים ב-24.
    על איזה עדשה 24 אתה ממליץ?
    תודה,
    אורי

  68. שמעון הגב

    תומר שלום תענוג גדול לקרוא את התגובות שלך לכותבים בנועם ובסבלנות. שפו ענק
    לשאלתי ,ברשותי שתי מצלמות ניקון D700/D800 אני מעוניין בעדשת זום 70-200f2.8 האם הדגם הראשון של VR נופל מבחינה אופטית מאחיו היותר חדשים,?

    • תומר אלמקייס הגב

      תודה רבה, שמעון.
      מוזמן תמיד 🙂
      לשאלתך, אתה בהחלט יכול להסתפק בדגם הקודם של העדשה 🙂

      • שמעון הגב

        תומר שלום
        מצאתי עדשת ניקון 85f1.4 דגם D במחיר מתאים לי, ידיד צלם אמר לי שעדיף לקנות את ה85f1.8 עם המנוע משום שהיא יותר חדה מהדגם D, כך הוא קרא במבחנים, מה דעתך?
        כמו"כ הבחור מוכר גם עדשת ניקון 12-24f2.8 vr האם העדשה מומלצת?
        אני חש שבשוק הרבה דברים טובים נמכרים במחירים יפים בעקבות מעבר לסוני וכדומה

  69. שמעון הגב

    תומר שלום
    מצאתי עדשת ניקון 85f1.4 דגם D במחיר מתאים לי, ידיד צלם אמר לי שעדיף לקנות את ה85f1.8 עם המנוע משום שהיא יותר חדה מהדגם D, כך הוא קרא במבחנים, מה דעתך?
    כמו"כ הבחור מוכר גם עדשת ניקון 12-24f2.8 vr האם העדשה מומלצת?
    אני חש שבשוק הרבה דברים טובים נמכרים במחירים יפים בעקבות מעבר לסוני וכדומה

  70. חני הגב

    שלום תומר,
    תודה רבה על המדור. למרות שעברו כמה שנים, הרגשתי כאילו המאמר נכתב עכשיו…

    השאלה שלי היא כזו:

    יש לי מצלמה 80D של קנון . וכעת אני לפני רכישה של עדשה למצלמה, כמובן שהבעיה העיקרית שלי היא התקציב (התקציב שלי עד 3000 ש"ח פחות או יותר)
    מאד חשוב לי פוקוס יותר ממעולה.
    השאלה שלי עם ה85 מ"מ מספיק טובה בשבילי, וחוץ מזה מה ייכנס לי בתקציב לעוד עדשה שאני אשתמש בה לסטודיו ?

    תודה רבה לך

  71. חני הגב

    ושכחתי עוד שאלה – מה לגבי העדשה 24-105 L של קנון ?

  72. פרי הגב

    היטבת לתאר את היתרונות של העדשה, רכשתי לפני כ 4 חודשים עדשת ניקון 85 ממ 1.8 וכפי שציינת מתוך ניסיוני המדובר אכן בעדשה מהירה ,חדה מאוד בצמצם פתוח ,המספקת צבעים חיים ובסופו של דבר מאפשרת ליצור צילומים איכותיים.
    השתמשתי בעדשה הזאת בעיקר בצילומי רחוב במערב אפריקה וזכיתי בתוצאות טובות מאוד

  73. נועה הגב

    הי תומר,
    רציתי לשאול לגבי עדשה 85 1.8 של טמרון, היא מומלצת?
    יש לי כרגע את ה80D ,עדשה 50 של קנון אני ממש אוהבת את העדשה הזו
    אבל רוצה להשתדרג המליצו לי עם טמרון אני מתלבטת בינה לבין 85 1.8 של קנון
    תודה מראש

    • תומר אלמקייס הגב

      היי נועה.
      טמרון עדשה מעולה, ולמיטה ידיעתי היא טובה יותר מה-85 1.8 של קנון מבחינה אופטית,
      אך מכיוון שמדובר ביצרן צד ג', יתכן ותצטרכי לבצע כיול לעדשה.
      מומלץ לשאול בחנות אם הם נותנים את השירות הזה.
      שיהיה בהצלחה 🙂

  74. רחלי הגב

    היי
    אני רוצה להחליף את עדשת הזום שלי
    לטובת עדשה קבועה
    לצילומי ילדים בטבע,
    ומתלבטת בין העדשות הבאות
    85 מ"מ 1.8
    50 מ"מ 1.4
    135 מ"מ 2
    מה אתה מציע מבחינת חדות וצבעים מכל הרשימה?
    תודה מראש,

  75. דועא הגב

    היי שלום
    תודה על הפוסט המושלם
    אני רוצה לקנות מצלמה חדשה של nikon z50
    רוצה להתחיל לצלם אנשים וילדים בטבע
    האם המצלמה מתאימה ? ואם לא מה אתה מציע לי ?
    ומה העדשה המתאימה ?
    התקציב שלי נע בין 4000-5000 לצלמה ולעדשה כי אני מתחילה זה בסדר ?
    תודה

  76. שרי הגב

    היי תומר
    אני כרגע משתמשת כרגע במצלמה שקניתי בתור מתחילה, 1300D עם העדשה שבאה איתה ורוצה למכור אותה
    חשבתי לקנות מצלמת פול פריים ועדשת 85MM
    אני רוצה לצלם בעיקר צילומי חוץ משפחה, וצילומי רחוב, האם זה יספיק לי או שצריכה עוד עדשה?
    וגם על איזו עדשת פול פריים אתה ממליץ?
    תודה רבה!

  77. רחל הגב

    קודם כל תודה על המדור למרות שעבר כל כך הרבה זמן מרגיש שכתבו אותו ממש עכשיו..
    אני רוצה לקנות canon800D (מצלמה ראשונה)
    הבנתי שעדשת הקיט 18-55 ממש לא טובה
    האם עדשה Canon EF 50mm f/1.8 מתאימה כעדשה ראשונה?
    (אני רוצה לצלם צילומי משפחה ילדים ואולי קצת צילומי חוץ)

    • טל ניניו הגב

      50 מ"מ 1.8 היא עדשה שמתאימה למגוון רחב מאוד של סגנונות צילום.
      האפשרות של צמצם מאוד פתוח, מאפשרת לבודד את הנושא מהרקע.
      בנוסף, המחיר שלה הפך אותה להיות אולי העדשה הנפוצה ביותר ודי בצדק.
      כדאי לקחת בחשבון שמדובר בעדשת פריים, כך שאין זום. צריך להתקרב ולהתרחק בהליכה 🙂

  78. גיא הגב

    היי, אני צלם כבר שנתיים ויש לי עדשה ממש לא משהו. רציתי להחליף לעדשת קנון 70- 300 מכיוון שאני מאוד אוהב לצלם אנשים מרחוק ברחוב וגם נופים. המחיר של העדשה הוא 700 והצמצם שלה הוא 4-5.6 השאלה האם זה טוב והאם זה ישפר לי את האיכות מהעדשה הקודמת שי ה18- 55

    • טל ניניו הגב

      הי גיא,
      70-300 תאפשר לך לצלם עצמים מרוחקים ממך, אך קח בחשבון שישנה סיבה ללמחיר הנמוך.
      היאט לא עדשה גרועה, אבל מדובר בעדשה באיכות דומה לעדשת הקיט שברשותך.

  79. דליה הגב

    היי תומר
    אשמח להמלצה שלך על עדשת מקרו למצלמת ניקון D750, כזאת שאוכל להשתמש בה
    לכמה סוגי צילום (רב שימושית).
    יש לי 50 מ"מ 1.4/f
    תודה רבה

  80. יעל הגב

    שלום
    יש לי מצלמה 80D של קנון, אני רוצה לקנות עדשה לצילום רחוב וצילום וידיאו,
    הבעיה שלי כמובן התקציב אני מתלבטת בין 85 מ”מ 1.8 ל50 מ”מ 1.8
    מברור שעשיתי אמרו לי שאין הבדל ביניהם והמליצו לי על ה50 אשמח להמלצה ,מה באמת לקנות?
    תודה רבה.

  81. ישראל הגב

    מה המקבילה של העדשה הזאת בסוני? האם היא יותר יקרה? ואיך מבחינת האיכות?
    תודה רבה, קורא מעריץ.

  82. עדינה הגב

    שלום ותודה רבה על המאמר!!
    באמת אין הרבה אתרים שמסבירים בברור כל כך, אז תודה, קודם כל.
    דבר שני-
    אני צלמת חובבנית שיש לי סטודיו ומצלמת בעיקר ילדים.
    יש לי כרגע מצלמת קנון EOS700D.
    האם גם לי תתאים העדשה המדוברת או שהייתה ממליץ לי על אחת אחרת?
    כי אני צריכה משהו פרקטי שלא אצטרך להחליף באמצע צילום של ילד.
    משהו שיתאים גם לתקריב פנים וגם לצילום כל הגוף.
    תודה רבה מראש!!!

    • תומר אלמקייס הגב

      היי עדינה.
      בכיף גדול 🙂
      אם זה בשביל צילום ילדים היא תהיה לך מאוד טובה.
      בצילום אנשים שיותר גבוהים, היא קצת תגביל אותך כי במקרה שלך את מצלמת עם מצלמת קרופ,
      אבל עדיין תוכלי להסתדר, רק להתרחק קצת יותר.
      בהצלחה ותתחדשי 🙂

  83. עידו הגב

    תומר שלום
    מעוניין בעצתך לרחבת זוית לצילום נופים /טבע – מחזיק קנון 90D עם 24-105F4 + מאקרו 100 F2.8 שתיהן של קנון ( חובב הרבה שנים ומצלם בעיקר טבע / עיר / אנשים ומצבים) תודה מראש
    עידו

  84. שרה הגב

    היי
    תודה רבה על הפוסט
    יש לי מצלמת 80D של קנון ואני מתלבטת בין 50 ממ 1.8 ל85 1.8
    שמעתי מכמה שהתלוננו שב50 יש סטייה כרומטית – האם זה הגיוני או שהעדשה שלהם פגומה?
    תודה רבה

    • טל ניניו הגב

      היי שרה,
      50 מ"מ 1.8 של קנון היא תמורה מעולה למחיר. גסטיות כרומטיות קורות רק כאשר מקור האור נמצא מול המצלמה ובכל מקרה, קל מאוד לתקן אותן בקליק אחד בלייטרום…
      85 מ"מ, תאפשר לך עומק שדה רדוד יותר. בנוסף, הקוטר שלה יותר גדול מה שמאפשר גמישות נוספת בתאורה.
      היא גם יקרה יותר, כך שתצטרכי להחליט על מה את מתפשרת 🙂

  85. Gilad הגב

    היי, תודה על הפוסט!

    זאת אומרת שלמצלמת קרופ (D3300) אצטרך לקנות עדשת 50MM F/1.8 הלא כן?

    ובכללי, 50MM, עדיף F/1.8 או F/1.4?

    תודה מראש שוב!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
Send this to a friend