צילום פורטרט: 16 טיפים מעשיים לצילום פורטרטים שלא תשכחו לעולם

צילום פורטרט נשמע עניין כה פשוט לכאורה וזמין כל הזמן. הוא נמצא מסביבנו כמעט בכל מקום שנהיה בו. צילום פורטרט יכול להיות התחום הבא בו אתם תעסקו והוא יכול להיות גם משימה בלתי אפשרית עבורכם אם לא תיגשו אליו בצורה נכונה.

ההבדל בין צילום פורטרט מקצועי לחובבני יכול להיות הבדל עצום, שכן צילום פורטרט דורש התייחסות לפרטים הקטנים ביותר שביומיום אף אחד לא מתייחס אליהם.
לשם כך, ריכזתי עבורכם 16 טיפים שימושיים מאוד שיוציאו אתכם לצלם כל דבר אשר נשמה באפו.

בפוסט הזה אני אתן טיפים על עבודה טכנית עם המצלמה, על בחירת אורך מוקד, על תאורה, על קומפוזיציה ועל הפן האמנותי שבצילום פורטרט.

בין אם אתם מצלמים את החברים שלכם או שהוזמנתם לצלם צילומי משפחה או צילומי תדמית, בין אם אתם מצלמים בסטודיו או באור השמש – הטיפים שכאן יעזרו לכם להוציא מהפורטרטים שלכם יותר.

 

1. תכירו את המצולם שלכם

הדרך הכי טובה לצלם פורטרט טוב היא להכיר את המצולם שלכם כי רק ככה אתם תוכלו להתחבר אליו ולהוציא ממנו את ה"ביפנוכו" שלו החוצה. תשקיעו בשיחה טובה עוד לפני שהוצאתם את המצלמה מהתיק, שבו על קפה פילוסופי ותתעניינו בו ובעיסוקיו.

ברגע שתרגישו מחוברים מספיק, תוציאו את המצלמה מהתיק ותגלו מהר מאוד שההיכרות איתו עזרה לכם להפיק תמונות טובות יותר.

נימרוד לב. צילום: תומר אלמקייס
נימרוד לב. צילום: תומר אלמקייס

2. התייחסו לכיוון האור ואופיו

תאירו את המצולם שלכם באופן המחמיא לו ביותר. אור המגיע מאותו כיוון של העדשה ישטיח את התמונה, בעוד שאור המגיע מהצד ייתן מראה תלת מימדי ודרמטי. בסטודיו ניתנת לכם האפשרות להזיז את האור לאן שאתם רוצים, אך בתאורה טבעית אתם תצטרכו להזיז את המצולם שלכם או את עצמכם ע"מ לקבל כיווני תאורה שונים.

צילום ביוטי בסטודיו. צילום: תומר אלמקייס
צילום ביוטי בסטודיו. צילום: תומר אלמקייס

3. תמדדו אור נכון ותחשפו מדויק

אחת הבעיות בצילום פורטרט היא שלכל אדם יש גוון עור אחר ולעתים אתם תהיו במצבים בהם מצולם כהה ילבש חולצה לבנה או להיפך. במקרים כאלו המצלמה תדריך אתכם (או שתקבע בעצמה) לחשוף באופן שגוי. לדוגמא, אם הפורטרט שלנו בעל גוון עור בהיר, המצלמה תתייחס לעניין כאילו נכנס מלא אור לחיישן ובהתאם לכך היא תרצה לחשוף בחשיפת חסר.. התוצאה שתתקבל היא תמונה כהה עם גוון עור לא תואם למציאות.

אז מה הפתרון?
כדי להגיע לגוון העור הרצוי אנו נצטרך לבצע פיצוי חשיפה על המלצת המצלמה.

במצב Manual, חשיפה טובה מבחינת המצלמה היא כאשר סמן המד-אור נמצא ב-0. אם האדם כהה, המצלמה תרצה להכניס יותר אור ולכן נצטרך לבצע פיצוי חשיפה שלילי (מינוס) – ז"א שנצטרך להכניס פחות אור מכפי שהמצלמה המליצה לנו.
אם האדם בהיר אז המצלמה תרצה להכניס פחות אור ולכן נצטרך לבצע פיצוי חשיפה חיובי (+) ע"מ להכניס יותר אור מכפי שהמצלמה המליצה לנו.

אם אתם עובדים על מצב אוטומט או חצי אוטומט, השתמשו בכפתור פיצוי חשיפה (+/-) על מנת להורות למצלמה לחשוף אחרת ממה שהיא ממליצה.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

כדי ללמוד עוד על מדידת אור אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המלא לחשיפה נכונה.

4. הבליטו את המצולם על פני הרקע

הרקע הוא אחד הדברים החשובים בצילום פורטרט. מדי פעם יהיו אובייקטים ברקע שיסיחו את דעת הצופה ועלינו לדעת כיצד לגבור עליהם. אחת הדרכים לגבור עליהם היא לטשטש את הרקע ובכך להעלים ראיות מאובייקטים המסיחים את הדעת ובו זמנית להבליט את המצולם על פני הרקע.

אחד מתפקידיו של הצמצם הוא להשפיע על עומק השדה בתמונה, ולכן, כדי ליצור עומק שדה רדוד ולקבל רקע מטושטש שייצור הבלטה של הדמות על פני הרקע, מומלץ לצלם בצמצמים פתוחים ולהרחיק את המצולם מהרקע ככל הניתן וזאת על מנת שנוכל לטשטש אותו יותר.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

כדי ללמוד עוד על הנושא, אני מזמין אתכם לקרוא על חמשת הגורמים שמשפיעים על עומק השדה.

5. צלמו במהירויות תריס גבוהות

מהירות התריס היא זו שאחראית על מריחה והקפאת תנועה. התנועה אינה מגיעה רק מה מהמצולם אלא גם מהצלם עצמו. רעידות הידיים שלנו יהיו מורגשות יותר באורכי מוקד ארוכים (עדשות טלה) ולכן, ככל שאנחנו נעלה באורך המוקד, אנחנו נצטרך לקחת בחשבון את הנושא הזה.

החוק היבש אומר שמהירות תריס טובה המתגברת על רעידות הידיים היא 1/אורך המוקד. לדוגמא, אם אנחנו מצלמים בעדשת 200 מ"מ אז מהירות החשיפה המינימאלית צריכה להיות 1/200. זה אומר גם שבאורכי מוקד קצרים יותר (עדשות רחבות) אתם יכולים לצלם במהירויות איטיות יותר. כמובן שאם אתם מצלמים במצלמת קרופ אז ה-200 הופך להיות 300.

החוק הזה בא לומר משהו מאוד כללי אז תיקחו בחשבון שהעניין משתנה מאדם לאדם ולכן אם אתם מחוסרי יציבות בידיים, תצטרכו לצלם במהירויות גבוהות יותר.

6. אל תפחדו מה-ISO

אני מתאר לעצמי שהשאלה שבאה בעקבות הסעיף הקודם היא:

רגע, אבל אם אני מצלם במהירות גבוהה זה אומר שאני מכניס פחות אור למצלמה ?!?!"

נכון.. ולשם כך הומצא ה-iso. ה-iso הוא בעצם סוג של גלגל הצלה שיציל אתכם בהרבה מקרים בהם תהיו מחוסרי אור ובמקרים בהם תצטרכו/תרצו לעבוד במהירויות תריס גבוהות ובצמצמים סגורים.

מעבר לרעידות הידיים הטבעיות שלנו, אתם עלולים למצוא את הנושא שלכם זז כל הזמן, ולכן, כדי לא לפספס תמונות טובות, עדיף לצלם ב-iso גבוה ולקבל תמונות חדות מלצלם ב-iso נמוך ולקבל תמונות מרוחות.

כדי לדעת יותר על הצמצם, התריס, וה-iso, אני מזמין אתכם לקרוא על השילוש הקדוש שכל צלם חייב להכיר.

7. בחרו באורך המוקד הנכון

לאורך המוקד של העדשה ישנה השפעה רבה על התמונה. אם אתם מעוניינים בצילום פורטרט סביבתי, בו אתם מציגים את הפורטרט יחד עם הסביבה בה הוא נמצא, אז תצלמו בעדשה רחבת זווית. כך אתם גם תרוויחו עומק ויזואלי עשיר יותר. אך אם אתם מעוניינים בפורטרט המנותק לחלוטין מהסביבה שלו, צלמו בעדשה צרה שגם תצמצם לכם את שדה הראייה וגם תגרום לרקע להיות מטושטש יותר.

אין חוק אחד שמגדיר חד משמעית באיזו עדשה להשתמש בצילום פורטרט ולכן אתם יכולים לשמוע מכל צלם משהו אחר. האחד יגיד לכם 50 מ"מ והשני יגיד לכם 100 מ"מ ושניהם צודקים. הכל עניין של מה שאתם רוצים להשיג בתמונה שלכם ואיזה סיפור אתם מעוניינים להעביר.

קישור האדם לסביבתו. צולם באורך מוקד 40 מ
קישור האדם לסביבתו. צולם באורך מוקד 40 מ"מ. צילום: תומר אלמקייס
ניתוק האדם מסביבתו. צולם באורך מוקד 85 מ
ניתוק האדם מסביבתו. צולם באורך מוקד 85 מ"מ. צילום: תומר אלמקייס

וככה נראית השפעתו של אורך המוקד בצילום פורטרט. בדוגמא אנחנו רואים תמונות שונות שכל אחת צולמה באורך מוקד אחר כאשר הנושא מופיע באותו גודל בכל התמונות. שימו לב מה קורה לנושא ולרקע.

כדי לדעת יותר על עדשות ואורכי מוקד, אני מזמין אתכם ללמוד את כל מה שאתם חייבים לדעתם על עדשות.

8. צרו קומפוזיציות יצירתיות

אל תתעצלו בקומפוזיציות שלכם. לפעמים צלמים חושבים שהכי טוב להכניס לתמונה את כל מה שרואים אך ההיפך הוא הנכון. לפעמים אנו נרצה להבליט חלקים מסוימים בפנים של האדם, להתרכז במבט או בחיוך ולחתוך את הקומפוזיציה בהתאם.

תתקרבו ותתרחקו מהנושא שלכם, שחקו עם הזום פנימה והחוצה, תזוזו ימינה ושמאלה, חפשו זוויות צילום ייחודיות, צלמו מלמעלה ומלמטה.. וכל זאת כדי ללמוד על הזוית והקומפוזיציה הנכונים ביותר עבור הדמות שלכם.

אותה סיטואציה בחיתוכים שונים. צילום: תומר אלמקייס
אותה סיטואציה בחיתוכים שונים. צילום: תומר אלמקייס

תוכלו ללמוד עוד על קומפוזיציה בקישור הזה.

9. צרו קשר עין

המבט ושפת ההבעת הפנים של המצולם שלכם משפיעים מאוד על האמירה של התמונה וזה מדהים איך שהם יכולים לשנות את הכל. האינסטינקט של מצולמים לא מנוסים הוא להסתכל אל תוך העדשה ובכך, בעצם, ליצור קשר עין עם הצופה אך לא תמיד זה מה שאנחנו נרצה.

מבט של הפורטרט אל נקודה הנמצאת מחוץ לפריים ייצור סקרנות מצד הצופים בתמונה ויגרום להם לתהות על מה האדם שבתמונה מסתכל. אם למצולם שלכם יש שליטה על הבעות הפנים ויכולת להביע רגש באמצעות שינויים קלים אז תוכלו להדריך אותו לצחוק, להיראות מופתע, שמח, עצוב או סתם חושב על משהו..

מבט אל נקודה הנמצאת מחוץ לפריים. צילום: תומר אלמקייס
מבט אל נקודה הנמצאת מחוץ לפריים. צילום: תומר אלמקייס

מבט של הפורטרט אל נקודה הנמצאת בתוך הפריים יקשר אותו באופן ישיר לסביבה ויהווה נקודת עניין בהתבוננות, כך שעליכם לדעת מהו הסיפור שלכם בתמונה.
זה יכול להיות אב מסתכל על בנו, 2 אנשים מסתכלים אחד על השני, ילד יום הולדת מסתכל על עוגה וכו'..

מבט אל נקודה הנמצאת בתוך הפריים. צילום: תומר אלמקייס
מבט אל נקודה הנמצאת בתוך הפריים. צילום: תומר אלמקייס

10. צלמו בספונטניות

לא כל בני האדם נולדו דוגמנים. הרבה מהם, באופן טבעי, ירגישו אי נוחות כאשר צלם + מצלמה עומדים מולם. במקרה כזה האווירה עלולה להיות מאולצת מדי ולא טבעית. תמשיכו לצלם גם תוך כדי שאתם מדריכים אותם מה לעשות וגם אחרי שכביכול סיימתם לצלם את התמונה. ברוב המקרים אלו התמונות שעושות את העבודה הכי טוב.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

תוכלו ללמוד עוד תפיסת רגעים בפוסט הזה.

11. השתמשו ברפלקטור

דרך מעולה להאיר את הפורטרטים שלכם ולתת להם מראה מקצועי היא להשתמש ברפלקטור.
בצילום באור טבעי, השתמשו בו כדי "לשכפל" את אור השמש וליצור 2 זוויות תאורה נגדיות או שתעמידו את המצולם בצל ותאירו אותו ע"י "הקפצת" אור השמש מהרפלקטור.

רפלקטורים רבים מגיעים דו צדדיים ויש כאלו עם אפשרויות נוספות, כך שאתם מקבלים בחירה של רפלקטור זהב, כסוף, לבן אטום או לבן שקוף.

רפלקטור כסוף – יחזיר את האור בצבע המקורי שלו ועם אופי קונטראסטי.

רפלקטור זהב – יחזיר את האור בדומה לרפלקטור הכסוף אך יחמם אותו.

רפלקטור לבן – יחזיר את האור בצורה רכה מאוד. מעולה למילוי אזורים מוצלים.

רפלקטור שקוף – הוא יותר מרכך תאורה מאשר רפלקטור ותפקידו להיות חוצץ בין מקור האור לבין הנושא ובכך לרכך את האור בדומה לתאורת שמש המוסתרת ע"י ענן.

שימוש ברפלקטור כמקור תאורה בודד. צילום: תומר אלמקייס
שימוש ברפלקטור כמקור תאורה בודד. צילום: תומר אלמקייס
שימוש ברפלקטור כיצירת מקור תאורה שני ומילוי אזורים מוצלים. צילום: תומר אלמקייס
שימוש ברפלקטור כיצירת מקור תאורה שני ומילוי אזורים מוצלים. צילום: תומר אלמקייס

12. תהיו מדויקים בפוקוס

בעת השימוש בצמצמים פתוחים, עומק השדה קטן באופן משמעותי וכך גם הדיוק בפוקוס. לא פעם, אתם עלולים למצוא את עצמכם חוזרים הביתה מיום צילום ומגלים שהפוקוס נמצא על האף במקום על העיניים.

על כן, מקמו את הפוקוס על העיניים של המצולם. אם אתם בזווית בה עין אחת קרובה יותר מהשנייה ואתם מתלבטים על איזו מהם להתמקד, תתמקדו על זו שקרובה יותר אליכם.

תוכלו לעשות זאת ע"י התמקדות על העין וקביעת קומפוזיציה מחדש תוך כדי חצי לחיצה על המחשף ותוכלו לעשות זאת בעזרת שימוש בהזזת נקודת הפוקוס לנקודה בה אתם רוצים להתמקד.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

כדי לשלוט יותר בפוקוס שלכם, אני מזמין אתכם ללמוד על עשרת הטכניקות שיעזרו לכם לצלם תמונות חדות יותר.

13. העמידו את המצולם באופן מחמיא

להצבתו של הנושא במרחב, להעמדתו ולמבטיו תהיינה השפעות דרמטיות על התוצאה הסופית. כל שינוי קל בהבעת הפנים עלול לשנות את כל התחושה והמסר של התמונה באופן קיצוני.

בהתחלה זה לא פשוט להחליט מה אתם רוצים ומהו המבט הטוב ביותר עבור אותה תמונה, לכן אני ממליץ לנסות לצלם מגוון של ביטויים בתמונות שונות כדי שבזמן המעבר על התמונות תהיינה לכם יותר אפשרויות.

אותה סיטואציה, 3 תמונות שונות. צילום: תומר אלמקייס
אותה סיטואציה, 3 תמונות שונות. צילום: תומר אלמקייס

14. צרו תמונות יצירתיות בעזרת פלאש

כאשר אתם מצלמים עם פלאש אתם פותחים לעצמכם ערוץ תאורה נוסף שיכול להוסיף המון אופי לתמונות שלכם.
אם אתם נמצאים ביום מעונן ואתם רוצים להדגיש את העננים בתמונה, השתמשו בפלאש חיצוני על מנת להאיר את המצולם שלכם ולקבל את הדרמה של השמיים. כך גם בצילום פורטרט בשקיעה, כאשר תרצו לראות גם הפורטרט וגם את השקיעה היפה – השתמשו בפלאש על מנת להאיר את הנושא שלכם.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

15. אל תצלמו עם פלאש ישיר

בהמשך לסעיף הקודם אני אחזק ואומר שפלאש ישיר המגיע מאותו כיוון של העדשה ישטיח את התמונה וייצור מראה של "פוטו-רצח" ובנוסף לכך, הוא מתכון נפלא ליצירת עיניים אדומות.

אחד הטיפים הכי גדולים שאני יכול לתת לכם בשימוש עם פלאש הוא להשתמש בו מחוץ למצלמה ובזווית אחרת. ככל שהתאורה תגיע יותר מהצד, התמונה תקבל יותר עומק. מה גם, שכאשר הפלאש מנותק מהמצלמה יש לכם הרבה יותר אפשרויות משחק. אתם יכולים להזיז אותו ככל העולה על רוחכם ולמצוא את זווית התאורה המחמיאה ביותר.

אם אין לכם משדרים/מקלטים או שאתם לא יודעים איך לעבוד עדיין עם פלאש מחוץ למצלמה, זה בסדר. תקפיצו את הפלאש מתקרה, מקירות, ממכוניות או מכל דבר אחר שיכול להחזיר את האור של הפלאש מבלי להשפיע על הצבע שלו (רק ממשטחים לבנים או אפורים).

פלאש מהצד ידגיש את התלת מימד שבתמונה. צילום: תומר אלמקייס
פלאש מהצד ידגיש את העומק שבתמונה. צילום: תומר אלמקייס

כדי לדעת איך לעבוד עם פלאש בצורה מקצועית אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המלא לצילום עם פלאש.

16. צרו סדרת תמונות

סדרת תמונות היא עניין שעובד נפלא כאשר אנו רוצים לספר סיפור ארוך, ממש כמו בסדרות טלוויזיה. צלמו תמונות בהן מופיע חלק קטן מהנושא שלכם ואחר כך תחברו את התמונות לקולאז' או קטלוג המספרים סיפור קצר.

3 תמונות, סיפור אחד. צילום: תומר אלמקייס
3 תמונות, סיפור אחד. צילום: תומר אלמקייס

אפשרות נוספת היא ליצור סדרת תמונות המביעה רגש כלשהו. זה יכול להתבטא בצילום רצף של תמונות מרגשות או בצילום של 2 סיטואציות שונות הקשורות לאותו סיפור.

צילום: תומר אלמקייס
צילום: תומר אלמקייס

לסיכום

צילום פורטרט הוא מהמעניינים ביותר. בשבילי לפחות 🙂

מעבר ליצירתיות שאנו מוציאים בצילום עצמו, אנו למדים המון על אנשים, על הבעות פנים ושפת גוף ולא סתם מסתובבת השמועה שצלמים המצלמים אנשים הם סוג של פסיכולוגים.

אני חושב שלא קיימים לימודי צילום שלא מתעסקים כלל בצילום פורטרט. זהו נושא הצילום השכיח והפופולארי ביותר בעולם, כך שאם אתם נכללים בסוג הצלמים שאוהבים לצלם אנשים אז זכיתם ובגדול !
כדי לצלם אנשים בצורה טובה, אתם צריכים קודם כל לאהוב אותם, להתעניין בהם ולהתרגש מהם. זהו המפתח להצלחה בצילום אנשים.

צאו לצלם את הקרובים לכם ותעניקו להם את המזכרת הכי יפה והכי מרגשת שנוצרה אי פעם. וכמובן שאל תשכחו לשתף אותי בתוצאות, בתובנות שלכם ובשאלות (אם צצו לכם כאלה).

אם ראיתם את הפוסט הזה כמעניין אז אל תהססו לשתף אותו לאלו שימצאו בו עניין כמוכם.
מוזמנים גם להירשם לניוזלטר שלי ולהתעדכן על כל פוסט חדש שעולה לאוויר.

אנחנו נתראה כבר בפוסט הבא 🙂

שיעורים נוספים בצילום שכדאי לכם לקרוא ולראות:

פוסט וידאו: 10 טעויות נפוצות של צלמים מתחילים ואיך להימנע מהן.

פוסט וידאו: 10 טעויות נפוצות של צלמים מתחילים ואיך להימנע מהן.

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפכמורה לצילום, אני מחוייב לתת ביקורת על העבודות של התלמידים שלי, בתחילת כל שיעור, וזאת על מנת שהמשתתפים בקורס הצילום יוכלו ללמוד
100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק ב')

100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק ב')

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפבהמשך לפוסט הקודם שנכתב בעקבות חגיגות 100 הפוסטים שנכתבו בבלוג מאז הוקם, הפעם אציג לכם 25 טעויות נוספות שכל צלם חייב לעשות
100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק א')

100 טעויות שכל צלם חייב לעשות כדי להיות צלם (חלק א')

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפהיא שבכתיבת הפוסט הזה אני ממש מתרגש. לפני 4 שנים הקמתי את הבלוג הזה ולא האמנתי שהוא יהפוך להיות בית לכל כך
5 שיעורים חשובים שתלמדו מצילום פורטרט

5 שיעורים חשובים שתלמדו מצילום פורטרט

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפלא כולם אוהבים לצלם פורטרטים, וזה בסדר. גם אני הייתי כזה פעם. העדפתי לצלם נופים או חפצים שאינני זקוק לנהל איתם שיחות.
5 מצבי תאורה קשים בצילום וההתמודדות איתן ללא שימוש בפלאשים

5 מצבי תאורה קשים בצילום וההתמודדות איתן ללא שימוש בפלאשים

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאחד מסימני ההיכר של הצלם המקצועי זו היכולת לצלם תמונות טובות גם כאשר מצב התאורה לא טוב. אז לא רק שזה אפשרי,
כיצד שימוש מושכל בצללים יעזור לכם ליצור תמונות דרמטיות ומעניינות יותר

כיצד שימוש מושכל בצללים יעזור לכם ליצור תמונות דרמטיות ומעניינות יותר

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפלעתים קרובות מדי אני מגלה על עוד ועוד צלמים שתמיד רוצים להתגבר על הצללים בתמונות שלהם. הם תמיד ירצו להאיר את הפורטרט
שיטת האזורים בצילום: המדריך המלא למדידת אור וחשיפה נכונה

שיטת האזורים בצילום: המדריך המלא למדידת אור וחשיפה נכונה

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאגלה לכם סוד – לאחרונה, כחלק מהפעילות הבלוגרית שלי, אני מוצא את עצמי מסתובב יותר בקבוצות הצילום השונות שבפייסבוק על מנת לזהות
כך תצלמו תמונות פורטרט מושלמות בתאורת חלון בלבד

כך תצלמו תמונות פורטרט מושלמות בתאורת חלון בלבד

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפלפני מספר ימים נפגשתי עם מאפרת שרוצה לצלם את המאופרות שלה בצורה יעילה על מנת שתוכל לשתף את התמונות בפייסבוק באופן מיידי.
שעת הזהב בצילום ואיך היא תוסיף קסם לתמונות שלכם

שעת הזהב בצילום ואיך היא תוסיף קסם לתמונות שלכם

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפאם יש דבר אחד שיכול לבנות או להרוס תמונה יותר מכל דבר אחר, זה האור. זה לא ממש משנה אם אתם עומדים
7 שימושים בתאורה טבעית שכל צלם חייב להכיר

7 שימושים בתאורה טבעית שכל צלם חייב להכיר

shares שתפו בפייסבוק שתפו בפינטרסט שלחו במייל שלחו בווצאפבפוסט הקודם נתתי לכם טיפים מקצועיים לצילום אנשים ורבים פנו אליי בשאלה איך להאיר אנשים בצורה נכונה ואיך לשלוט באור בצורה מקצועית.

קורסי צילום וסדנאות צילום בנקודת מבט:

תומר אלמקייס
30 תגובות
  1. יגאל הגב

    תומר ערב קסום לך.
    מה אומר ומה אספר לחברים שלי,יש אדם בשם תומר היודע להעביר את קסם הצילום בצורה נפלאה.
    תודה לך תומר.
    בברכה.
    יגאל רון

    • תומר אלמקייס הגב

      תודה רבה, יגאל.
      אתה מוזמן תמיד וכמובן שאתה מוזמן גם להזמין את החברים בשמחה 🙂
      שבוע טוב.

  2. איציק נצר הגב

    כל פוסט לומדים משהו חדש כבוד.

  3. ישראל גינגולד הגב

    שלום תומר , תודה רבה על השיעור המאלף , מרתק ומעניין,

  4. דניאל הגב

    תודה על הפוסטים המרתקים תומר, אתה מוסיף לי כמו תמיד רעיונות ותובנות חדשות…

  5. אריה הגב

    שלום
    למרות שעברנו קורס או שנים בצילום הכתבות שלך ממש עניניות
    ואפשרות להעמיק/לשפר את הידע.
    אריה

  6. אסתי הגב

    תודה רבה.
    מעניין מאוד, למדתי הרבה ואנסה גם ליישם.

  7. ליאור יהוד הגב

    אין ספק שאני לומד מהבלוגים האלה המון ..לצערי אני משלים הכל בסופ"ש מפאת קוצר הזמן שיש בשבוע
    אך שווה לחכות, כל פוסט עם המון מידע אני מעריץ אנשים כמוך שככה נותנים מעצמם .
    אני אישית די בתחילת דרכי ותמיד לומד תוך כדי בזכות פוסטים כמו שלך .
    תודה רבה לך תומר !

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, ליאור.
      המון המון תודה.
      אני שמח שאתה רואה בבלוג שלי מקור למידה.
      מוזמן לבקר כאן תמיד 🙂

  8. סימון פרידמן הגב

    שאלה בקשר לשימוש חוסר ועודף חשיפה בשימוש הגלגל +/- . אפשר ליצור את זה גם על ידי פתיחת וסגירת צמצמם ?

    • תומר אלמקייס הגב

      היי, סימון.
      השימוש בכפתור פיצוי חשיפה נועד למצב אוטומט או חצי אוטומט.
      במצב ידני הוא לא מועיל כי השליטה בידנו ולכן את פיצוי החשיפה אתה עושה ע"י פתיחת/סגירת הצמצם או מהירות או iso.

  9. סימון פרידמן הגב

    וכמובן תודה על הפוסטים המעניינים והטובים . היכן הבית ספר לצילום שלך . אני גר בגליל העליון

  10. עמוס הגב

    היי תומר ,
    כרגיל – מלמד ומחכים.
    אני מצלם הרבה פרצופים וטיפוסים תוך כדי תיור והליכה ממקום למקום. כאן אני חייב לפעול מהר ולפעמים גם בסתר כי לא כל אחד אוהב שמנציחים אותו…
    האם יש לך טכניקות למקרים כגון אלה?
    תודה !

  11. דבורה הגב

    פשוט מרתק לקרוא וללמוד! תודה!

  12. איילת הגב

    תומר, תודה רבה על שאתה חולק מנסיונך. אני צלמת מתחילה והטיפים שלך מאוד עוזרים.
    איילת

  13. רבקה הגב

    הי תומר
    תודה על הפוסטים המקצועיים שלך
    אני בתחילת דרכי בלימוד צילום
    רכשתי מצלמה של קנון דגם 80D
    קצת נאבדתי בכל הלחצנים והפונקציות
    יש לך חומר כתוב או סרטוני הדרכה לשימוש בדגם זה דווקא
    כל לחצן מה הוא אומר וגם פירוט על הפונקציות? אשמח לקבל במייל האישי שלי
    חבל לי אני מרגישה שיש לי את הקטע של הצילום אבל לא ככ מסתדרת
    בתודה מראש
    רבקה

    • תומר אלמקייס הגב

      בכיף, רבקה. מוזמנת תמיד 🙂
      הדרכה על דגמי מצלמות תוכלי תמיד למצוא ביוטיוב.
      שיהיה בהצלחה.

  14. מנחם מנדל הגב

    תומר היקר
    רק רציתי לומר לך תודה רבה
    ישר כח על העזרה
    כלכך ברור
    כיף לקרוא וכיף ללמוד ממקצוען
    כמוך (:
    תודה ענקית

  15. אוהליה הגב

    היי תומר,
    אני צלמת חובבנית
    והפוסטרים שלך ממש עושים לי חשק להמשיך ולהתמקצע בזה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
Send this to a friend